Tema: Re: Nerugsta pienas
Autorius: Ruta
Data: 2009-03-24 13:42:23
Hm hm, tada situacija kiek kitokia.

Visi mano išvedžiojimai buvo pagrįsti teiginiu, kad parsivežtas pienas
yra rauginamas, ir nerūgsta. Bet nerašei, kad bandoma rauginti _po to_,
kai jis jau tris dienas pastovėjo šaldytuve :)))

Trumpas supaprastintas pieno mikrobiologijos kursas:

Šviežiame ką tik pamelžtame piene _visada_ yra rūgimo bakterijų
(sąlyginai daug) ir puvimo bakterijų (sąlyginai labai mažai). Tos rūgimo
bakterijos a) šiaip jau mėgsta malonią šilumą b) gyvendamos rūgština
savo terpę - kai pienas surūgštėja tiek, kad koaguliuoja baltymai, turim
rūgpienį c) labai neatsparios kaitinimui, t. y., pasterizacijos metu
praktiškai visiškai sunaikinamos.

Puvimo bakterijos visai kitokios: a) jos nemėgsta rūgščos terpės, bet b)
  atsparios aukštoms temperatūrosm (-> pasterizuojant jų sunaikinama tik
dalis) c) jos gana lėtai, bet atkakliai dauginasi ir šaldytuve :))) Bet
jų gyvenimo produktas - ne rūgpienis, bet puvėkas....

Realiai gaunasi, gaunasi kad šaldytuve sudaromos palankios salygos tiems
  puvėkams; klausimas, kodėl jų tiek daug, kad jau po trijų dienų
šaldytuve, po to pienas nerūgsta? Nes tai ženklas, kad piene puvimo
bakterijos "nugalėjo" rūgimo (čia jau toks santykis - arba vienos, arba
kitos) - pasterizuotam pienui tai normalu, bet nepasterizuotam - man
kyla higienos klausimų...