Tema: Re: Nerugsta pienas
Autorius: Ruta
Data: 2009-03-24 12:28:35
Ooo, šventas naivume :(((

Būtent _tada_ apsimoka makliavot. Nes:

Šviežias, neapdorotas pienas rūgsta _labai greitai_. Todėl, kad jis iš
karvės yra "pašildytas" iki kažkur apie 38 °C, ant tešmens _visada_ (net
ir laikantis absoliučiai visų higienos taisyklių 100%) yra šiek tiek
bakterijų, kurios taip patenka tiesiog į idealias sąlygas ir puola
daugintis. Tas ir "senovės" kaime buvo puikiai žinoma, todėl pirma - ir
lyg šiol nepakitusi priemonė: šaldyti, šaldyti ir dar kartą šaldyti: kuo
staigiau iki maždaug 4 °C. Tokioj temperatūroj rūgimo bakterijos
praktiškai tik vegetuoja, bent jau pakankamai vangiai, kad pienas
išsilaikytų geras kelias dienas.

Kai ūkininkai dėjuoja, kad perdirbėjai jiems priimdami "numuša"
rūšingumą, tai.... patys kalti. Jeigu pamelžtas pienas pirma pusę
valandos per saulėkaitą vežamas namo, po to dideliais bidonais (po 25 l)
leidžiamas į šulinį, kur jis _pamažu_ aušta iki kokių 8 °C.... Jis
praktiškai kitą dieną yra ant sugižimo ribos.

Taigi dabar įsivaizduok, reikia, kad likutį _kitą dieną_ priimtų
supirkėjas, ir ne šiaip priimtų, bet kaip aukščiausos kokybės...

Daug šnekos, bet išvada viena: jei pienas normaliai neberūgsta, jis yra
kaip nors apdorotas. Kadangi tikėtis, kad ūkininkas jį pasterizuoja,
tikriausiai utopiška, lieka chemniai priedai.