Tema: Re: duonos kepejeliai
Autorius: Dautarte
Data: 2010-03-16 10:58:23
Povilai, gal cia ne miltu kalte, o recepto? Gal tesla tiesiog perrugo, todel
ir skonis nelabai...
Del pluteles, tai tam, kad butu gera, reikia garu t.y. per pirmas minutes
reikai arba ipilti vandens ant skardos arba kas minute apipurksti orkaites
sieneles. As pvz. duona dedu i kepimo forma, kuria pastatau ant skardos, o
ant skardos pilu apie 300 ml vandens, orkaites ir skardos temperatura apie
220C (galima ikaitinti iki 250C, o po mazdaug 10-15 min. sumazinti iki
200C - kol kas nepastebejau skirtumo).

Visiems, kas nori pasimokyti apie duonos kepima (ir kam  nebaisi rusu kalba)
labai rekomenduoju stai si bloga (geresnio kol kas nesu maciusi):
http://crucide.livejournal.com/
Michailas labai daug zino apie duonos kepima, ir kiek teko su juo bendrauti,
tai labai kantriai ir noriai atsakineja net i kvailiausius klausymus ;)
Cia pvz. apie kepima su garais:
http://crucide.livejournal.com/164529.html

Man asmeniskai toks "dezurnyj" mielines duonos receptas yra sitas (jo
pagrindu galima iskepti bet kokio skonios duona):
0,5 kg duoninių* miltų**
7 g sausų mielių
1 a.š. druskos
1 a.š. alyvuogių alyvos arba aliejaus
300 ml šilto vandens
Priedai (nebūtina) – sėklos, prieskoniai ir t.t.

Miltus išmaišyti su druska ir mielėmis, įpilti vandenį ir alyvą, užminkyti
tešlą. Minkyti apie 10-15 min. ir palikti šiltoje vietoje augti. Kai išaugs
dvigubai, užminkyti dar kartą ir suformuoti kepalą. Kepalą dėti ant miltais
arba sėlenomis apibarstytos skardos ir leisti dar kartą išaugti (apie 30
min.). Per tą laiką įkaitinti iki 220C temperatūros orkaitę. Duoną kepti
apie 25-30 min. Per pirmas kelias minutes galima orkaites sieneles
apipurkšti vandeniu arba tiesiog kartą arba du ant karštos skardos įpilti
vandens. Garuose duona dar išauga, be to plutelė yra plonesnė ir traškesnė.
Arčiau kepimo laiko pabaigos galima išimti duona ir pastuksenti į jos
apačią, jei garsas bus duslus, reiškia iškepė, jei ne, palikti dar kelioms
minutėms.

* duoniniai miltai – tai pagal lietuviškas normas būtų turbūt 812 ar 1050
tipo miltai t.y. pirmos arba antros rūšies. Iš lietuviškų miltų neteko
kepti, todėl jei ką blogai sakau apie tipus, labai prašau mane pamokyti.
** kvietinių arba kvietinių ir ruginių, galima paimti dalį rūpių. Kvietiniai
miltai turi sudaryti maždaug pusė kiekio, kitaip be raugo duona gali
neišeiti. Šį kartą duoną kepiau iš kvietinių ir ruginių miltų – 50/50.
Nuotraukos cia:
http://dautarte.blogspot.com/2010/01/apie-naujametines-tradicijas-arba-duona.html

Prasymas, jei kas nors kur nors postins recepta, tai prasau nurodyti
saltini.