Tema: Re: -84 000
Autorius: RaR
Data: 2011-01-12 21:50:19
> Taciau visiems turint pinigu padideja vidine paklausa, kas skatina vidine
> gamyba. Ta gi irgi matem praktiskai. Kiek pridygo visokiu kontoru,
> statybininku, etc - tik dirbk. Ir dirbo. Todel ir salies vidinis produktas
> kilo.

Na tai savaime aišku - kai gauni iš kažkur pinigų, gali gerai gyventi -
statytis namą, vaikščioti į restoranus ir sveikatingumo centrus
(vietinės ekonomikos kėlimas), pirktis automobilius, važiuoti į
egzotiškas keliones (pinigų grąžinimas užsieniams ir vietinės prekybos
kėlimas). Bet esmė tame, kad toks ekonomikos kėlimas - netvarus, grįstas
vietinių paslaugų teikimu ir importu, iš esmės priklausomas nuo paramos
davėjų malonės. Sumažinus tą paramą kris ne tik importas, bet
atitinkamai susitrauks ir vietinių paslaugų teikimo verslas.

Tokios staigios krizės kaip ši atveju ta parama labai naudinga
švelninant situaciją. Bet kad šalis pati greičiau atsistotų ant kojų,
reikėtų paramą palaipsniui mažinti iki nulio. Manau, vienas iš tokios
paramos teikimo nedeklaruojamų tikslų - duoti skurdesnių šalių
gyventojams pinigų, kad jie pirktų turtingesnių šalių gaminamas prekes
ir ne taip masiškai bėgtų ieškoti geresnio gyvenimo į turtingesnes,
didindami jose nedarbo problemą. Kita vertus ir gamybinis kapitalas ne
taip sparčiai bėga į tą skurdesnę šalį, nes dėl gaunamos paramos darbo
jėga ten kažkiek pabrangsta.

Taigi, nors daugelis paramos davėjų ir gavėjų šventai tiki, kad ji
pagreitina šalių ekonomikų išsilyginimą, aš manyčiau, kad ji, nors ir
dirbtinai pakeldama skurdesnių šalių gyvenimo lygi, sulėtina ekonominio
pajėgumo vienodėjimą atsvėrus rinkoms. Išsilyginimo procesui vykstant
nereguliuojamai greitai - staigiai bėgant pigesnių šalių darbuotojams į
turtingesnes ir kapitalui iš turtingesnių į skurdesnes, būtų staigus
nedarbo didėjimas turtingesnėse. Žymiai ramiau kai visi ir toliau dirba,
nors dalis jų mokesčių eina ne šalies reikmėms, o keliauja į kitas šalis.