Tema: Re: -84 000
Autorius: Alvidon
Data: 2011-01-11 18:48:50
Yra racijos. Kiek čia save išpildančios pranašystės, kiek
rusijos progandos ir suinteresuotumo reikalas - kitas klausimas.

Tik va dėl siūlomų receptų - kategoriškai nesutinku.
Tik rinka moka sureguliuot. Biurokratai temoka save
darbu ir valdžia aprūpint. Vienintelis dalykas, ką reikia
patikėt biurokratams - socialinis draudimas plačiausia
prasme. Prie ekonomikos biurokratų negalima prileist,
ba badas gausis.
Situciją matau kiek kitaip: vyksta EU ekonominė integracija
(EU iš politinės struktūros migruoja į ekonominę). Tai naujas,
be precedentų, atvejis. Vat ir vyksta jis taip kaip ir tegali rinkoj
vykt: bandymų ir klaidų metodų. Suplanuot (biurokratiškai suvaldyt)
šio proceso neįmanoma (na nebent kaip senobėj: visi paklūsta
okupantui, bet tai nei įmanoma (nėra EU vieno lyderio, kurio
pretenzijos į okupanto rolę būtų realios), nei atitinka pradinę EU
kūrimo idėją (pašalinti karo Europoje priežastis)).
Kas link paminėtos "nesinergetikos": o ar iš tikro reikia užpildyt
visas darbo vietas visur ??? IMHO sinergetika yra ne tame, kad
tolygiai užpildyt, o tame, kad visos EU mastu optimaliai perstumdyt
gamybą. Na efektyviau augint apelsinus Ispanijoj, nei Norvegijoj,
efektyviau. Bet prastuminėti "apelsinai - tik Ispanijoj" įstatymais
pavojinga ir neefektyvu (galima ir ant riaušių užsiraut). O vat daba...

Na ir jau pats paminėjai "JAU" - ko dar norėt ? Suplanuot neįmanoma,
planinė ekonomikma ir badas - dvyniai broliai. Tai ir telieka kuo
operatyviau reaguot, kuo dažniau "JAU" pastebėt ir provokuot
(kad ir kuriant europarlamente "emigruojančių" valstybių lobistinį bloką).
Su priežastim kovot yra tik vienas būdas: griaut EU. Bat tai man
visai nepriimtinas kelias. Kokia bloga bebūtų ta EU - be jos nematau
geresnių variantų.

On 2011-01-11 15:01, RaR wrote:
> Ar vėl, kaip SSSR laikais, kiekvieną, perėjusį sieną, reikėtų paskelbti valstybės išdaviku ir sušaudyti?

Gal pasirodys juokinga, bet kažkokią alternatyvą šaudymui reikia
sugalvot, ir kuo skubiau. Jei pati emigracija yra normalus reiškinys,
tai masinė emigracija yra rimta problema. Nes taip gali susikeisti
vietomis priežastis su pasekme, t.y. susikurs (jei dar nesusikūrė)
situacija, kai ne žmonės emigruoja iš šalies, kurioje prasta ekonominė
situacija, o šalyje prasta ekonominė situacija todėl, jog iš jos
masiškai emigruoja žmonės. Kažkas panašaus į save išpildančią pranašystę
gaunasi.

Mano manymu, visos mūsų diskusijos apie "kalti / nekalti emigrantai",
"turėjo / neturėjo jie pasirinkimą" yra tuščios ir beprasmiškos, nes
klaida padaryta sisteminė. Ir nežinau ar ją sutvarkys. ES yra unikali
struktūra su viršvalstybiniais institutais, bendra ekonomine erdve,
laisvu darbuotojų judėjimu, atviromis sienomis, bendra valiuta (su
keliomis išimtimis) ir t.t., bet... kažkur darbas neatliktas iki galo.

Kur? Man atrodo, jog siekiant sinergetinio efekto iš laisvai judančios
darbo jėgos, pamiršta, jog darbo jėga juda ne "siekdama kuo efektyviau
gamint", o "kuo geriau gyvent"! Todėl atsiranda pakankamai stimulų ne
pildyti laisvas darbo vietas regionuose, o judėt link "centro" ir ten
dirbti ne pagal specialybe (priešingas efektas sinergetiniam), o dirbti
bile ką, kad tik daugiau uždirbti. Viską sustatytų į savas vietas dar
vienas viršvalstybinis institutas - bendra ES Socialinio draudimo
sistema, kurios kol kas nėra ir nieko negirdėjau, jog planuotų atsirasti
artimiausiu laiku. Dabar jau tik pasigirsta šnekos, jog kažkas JAU
susimąstė šita linkme ir JAU kalbama apie mokėtinas kompensacijas darbo
jėgą intensyviai prarandančioms šalims. Bet tai būtų kova su pasekmėmis,
o ne su priežastimi...