Pakanka vienos noė/toto/ežeras/homosovietikas matricos, kad įsitikintum, kieno komentaras rašytas. Dėl šunų ir kiaulių - manau, jei Dievas paliepė šiai kategorijai nebarstyti brangių dalykų, jis padės ir atskirti, kas toks yra. Įmetu dėl visko tekstelį, kas anuomet (manyčiau, ir dabar) buvo laikomi kiaulėmis: ŠUNYS. Mes, vakariečiai, šiuos gyvūnus labai mylime ir dažnai jie tampa vienišių draugai ir gyvenimo palydovai, kur kas ištikimesni už žmogų. Jėzus buvo suaugęs su kita kultūra, visuomene ir pasaulėžiūra, kur buvo neigiamas požiūris į pagonis, o šie laikomi tokie pat netyri kaip šunys. Nedera imti vaikų duoną ir mesti šunyčiams, sako Jėzus kanaanietei. Ši atsako: Taip, Viešpatie, bet ir šunyčiai ėda trupinius, nukritusius nuo šeimininko stalo (Mt 15,26-27). Senovės Izraelyje šuo dažniausiai laikytas išbadėjusiu gyvūnu, kuris geria aukų ar sužeistųjų kraują, kartais drasko jų kūnus (plg. Lk 16,21), bauginamai urzgia, ypač būdamas kitų benamių šunų gaujoje (plg. Ps 59,7-8), naktimis laksto gatvėmis ir keliais. Jėzaus palyginime iš Evangelijos pagal Luką (plg. Lk 16,21) šunys laižo vargšo Lozoriaus žaizdas. Dėl tokių savybių šuo tapo netyros simboliu, o šunys - kai kurių vaisingumo apeigų, kurias praktikavo Šventosios žemės čiabuviai kanaaniečiai (plg. Įst 23,19) šventyklų kekšių epitetu. Dėl šios metafizinės prasmės ir Naujajame Testamente susiduriame su prakeiksmais nusidėjėliams ir ištvirkėliams: Neduokite šventenybių šunims (...) Sergėkitės šunų (...) O lauke lieka šunys, burtininkai, palaidūnai, žudikai, stabmeldžiai ir visi, kurie mėgsta melą ir jį daro! (Mt 7,6; Fil 3,2; Apr 22,15). Tačiau Jėzus nors ir priima savo tautiečių požiūrį į pagonis, kuriuos laikė šunimis, kitaip tariant, netyrais, Jėzus sako, jog jiems atviras kelias į išganymą. Negana to, šunyčio, su kuriuo lyginta moteris kanaanietė, tikėjimas toks didelis, kad yra pavyzdys kitiems, o jos prašymas vertas išklausyti. -- Komentuoju straipsnį http://www.culture.lt/lmenas/?st_id=19564