Tema: Re: q:enkriptinta sistema ir patikrinimas
Autorius: Vasaris
Data: 2009-05-22 23:01:58
    Naivu tikėtis, kad IPT palaikys vartotoją, o ne valstybę, kuri gali
atimti kokią nors licenziją, ar dar kaip nors prispausti, apsunkinti
gyvenimą. Verslas yra pakabintas ant trumpo pavadėlio. Pavyzdžiai yra tų
pačių ofšorinių kompanijų vis stipresnis gnybimas, bankų saugančių kliento
paslaptį prievartavimas ir pan.
    Aš reziumuočiau taip: jei kas nors gali prieiti prie tavo duomenų, per
tinklą, o ypač fiziškai, tai jau nebe tavo duomenys...

    Yra nebent kitas variantas - debesies tipo duomenų saugojimas ir
apdorojimas (kaip tik VmWaras varo haipą tą kryptimi), jei sistema
decentralizuota, gali užtikrinti, kad tavo duomenys nebus tau atimti ir tu
nenukentėsi dėl to, kad jie buvo dirbtinai pasendinti (negražinant
laikmenos) ir taip devalvuoti, arba išvis ([ne]tyčia) sunaikinti tyrimo
eigoje. Tačiau tam dar reikia išspręsti decentralizuotumo klausimą, ir pilną
kriptografijos kontrolę kliento ir "serverio" pusėje. O svarbiausia -
sukurti sistemą, kuri leistų iš to uždirbti to dezentralizuoto tinklo
atskiroms celėms. Didėjant tinklo penetracijai ir pralaidai, o $/Ghz, ir
$/GB lim ->0, gaunasi taip, kad išsprendus softo pusei pilnai realizuosis p.
Linus Torswald "Cool guys does not make backups, they simply upload their
stuff to FTP and let the rest of world mirror it".
    Kitaip sakant, tu prisėsi prie bet kurio PC, per naršyklę ar dar kaip
pasileisi aplikaciją, kuri kaip Kad (ar pan.) tinkle susižvejos artimiausius
tavo "namų" tinklo node'us. Tada per juos susigraibys tavo asmeninį OS, su
asmeniniu softu, profiliu ir duomenimis. Ir paleis pas save, o iki jos
prisiremotinsi, o galbūt ir parsipųsi viską pas save tik vykdymui (saugesnis
variantas). Duomenys saugojami su labai dideliu pertekliškumu - tarkime x5,
su tarpkontinentine geografine dispersija. Universitetuose jau seniai
išbandyta tokios distributyvinės failinės tinklinės sistemos be
centralizuoto serverio, viskas veikia ore, nes jos yra save taisančios,
perbalansuojančios krūvį. Todėl, net jei kas nors subombins/atjungs kelis
nodus, vis vien viskas suksis patikimai.