Tema: Re: Q:del kates... ir imuniteta
Autorius: AS
Data: 2010-03-04 20:30:09
"Faktas" <Faktas_istrinti_@delfi.lt> wrote in message
news:hmm5rm$8oh$1@trimpas.omnitel.net...

> [...]

Niekas tiksliai nezino. Panasu, kad zmogui mazai itakos turi. Bent jau taip
atrodo, bet tiksliai nelengva istirti. Yra teoriju, kad kazkokia itaka turi
imunitetui. Bent jau yra pastebeta, kad zmoniu po isrezto apendikso
imunitetas kiek silpnesnis, kiek lengviau suserga visokiom slogom ir
panasiai. Velgi nelabai aisku, kas yra pirminis dalykas: ar del silpnesnio
imuniteto buvo susirgta apendicitu, ar ji pasalinus imunitetas pasilpo. Gali
buti, kad jo itaka didesne tik vaikysteje, o tai tik dar labiau apsunkina
bet kokius tytimus.
Tiesa, del zinduoliu kiek per drasu teigti. Vien paziurejus i kokio triusio
apendiksa, viskas pasidarytu aisku :-)

Panasiai yra su bluznimi. Is esmes zmogus sekmingai gyvena be bluznies, nors
joje ir praeina pradine gyvavimo stadija dalis leukocitu (B-leukocitu, t.y.
bluzniniu). Kur jie dedasi, kai bluznies nera, iki galo neaisku.
Greiciausiai, ta ciklo dalis vyksta kaulu ciulpuose. Tiesa, kalba apie
suaugusi zmogu. Vaikam ji gerokai labiau reikalinga tam paciam imunitetui,
anksti pasalinus jis tikrai buna prastesnis.

Panasu, kad vienintelis tikrai (pagal dabartines zinias) suaugusiam
nereikalingas organas yra thymus, arba lietuviskai isversta uzkrucio liauka.
Vaiku ji buna gan didele, o paauglystej gan greitai atrofuojasi, vos ne
pradingsta.

> o  tonzilės? (man gydytojas aiškino, kad iki 12m jos turi įtakos
> imunitetui, vėliau - išvis niekam)

Be situ dvieju tonziliu yra dar keturios aplink gerkle, gal ju uztenka.
Siaip jau situacija panasi i anksciau aprasytas - niekas iki galo nezino, o
daro tai, kas lyg ir patikrinta, jog yra (santykinai) saugu. Kas liecia
kraujo lasteliu gyvenima, nauju ziniu vis atsiranda tiek, kad vos ne kas
keli metai poziuris i daugeli dalyku keiciasi is esmes ar suandama kazkas
toio, apie ka niekas net ir nepagalvodavo.

P.S.
Zmones, atsakinedami trinkite nereikalinga teksto dali. Kitaip reikia vos ne
seklio igudziu, norint surasti, kas kam ka atsake.