Tema: Naujas "Literatūros ir meno" rūbas - literaturairmenas.lt. Rugsėjo pradžios
Autorius: įdomi citata iš bažnyčios istorijos:
Data: 2012-09-04 18:35:53

Kai Jonas XXIII pareiškė norą šaukti susirinkimą, ši žinia daugeliui
buvo kaip perkūnas iš giedro dangaus. Net ir kai kurie teologai manė,
kad jo visai nereikia. Jokių naujų here-zijų Bažnyčioje nebuvo kilę.
Nebuvo prieš ką mesti ekskomunikas. Jei kas su Bažnyčia nesutiko, jau
buvo pats iš jos tylomis pasitraukęs. Gi savo viduje Bažnyčia buvo
vieninga ir centralizuota, ypač Pijaus XII laikais, kaip gal dar niekad
savo istorijoje. Bažnyčia buvo tvirta piramidė su galingu
administraciniu aparatu pačioje viršūnėje, kuriam visi lenkėsi.Kai
Jonas XXIII pareiškė norą šaukti susirinkimą, ši žinia daugeliui
buvo kaip perkūnas iš giedro dangaus. Net ir kai kurie teologai manė,
kad jo visai nereikia. Jokių naujų here-zijų Bažnyčioje nebuvo kilę.
Nebuvo prieš ką mesti ekskomunikas. Jei kas su Bažnyčia nesutiko, jau
buvo pats iš jos tylomis pasitraukęs. Gi savo viduje Bažnyčia buvo
vieninga ir centralizuota, ypač Pijaus XII laikais, kaip gal dar niekad
savo istorijoje. Bažnyčia buvo tvirta piramidė su galingu
administraciniu aparatu pačioje viršūnėje, kuriam visi lenkėsi.

O vis dėlto už šio impozantiško fasado slypįs bažnytinis gyvenimas
buvo patekęs į krizę. Tą krizę buvo iššaukę ne dogminiai klausimai,
o pats žmonijos istorijos procesas.
A. Maceinos klausimai

A. Maceina prieš tris metus šiame žurnale yra paskelbęs labai įdomų
ir vertingą straipsnį: "Trys klausimai dvasiškijai (dvasiškių ir
pasau-liškių pokalbio reikalu)". Jis rašo: "Dabar dvasiški] a stengiasi
pasauliškius įsąmoninti, kad šie nešioja savyje karališkąją
kunigystę ir esą šventoji tauta. Ši sąmonė pasauliškiam yra būtina,
kad jie galėtų būti tikrai vertingais Kristaus Kūno nariais. Tačiau
prie šios sąmonės priklauso ir pasiaiškinimas, kodėl jie ilgus, labai
ilgus amžius nežinojo toki esą ir nebuvo tokiais iš dvasiškių pusės
laikomi. Kas ir kodėl pridengė šį sakramentinį pasauliškių kilnumą?
Klausimas yra būtinas ir neapeinamas. Nuo jo priklausys, ar pasauliškiai
tikrai pasijaus esą nepakeičiami Kristaus Kūno nariai ar toliau liks tik
hierarchijos veikimo medžiaga".

Toliau A. Maceina išvedžioja, kad jei "pasauliškių veikla Bažnyčioje
yra dogmatinio pobūdžio, vadinasi, negali būti paneigta, pakeista,
pridengta, nustumta į šalį, nepažeidžiant pačių krikščionybės
pagrindų", tai "šiuo atveju ana penkiolikos šimtmečių pasauliškių
tyla reikštų didžiulį klystkelį, kurį pati dvasiškija pradėjo, juo
ėjo ir todėl pasauliškių mases pralaimėjo".1
Šičia darosi reikalinga ilgesnė ekskursija į anuos penkiolika
šimtmečių.1968 m. aidai.us 


-- 
Komentuoju straipsnį http://www.culture.lt/lmenas/?st_id=20094