Tema: Re: Kaip cia daba su tais mococyklystais???
Autorius: Caponi
Data: 2017-07-04 17:33:44
Nu OK, tebūnie, valio kad sumažėjo (nors tiek neaptvertų nuo briedžių
teritorijų pilna, tiek drąsiau nei bet kada prie kišenės prisiklijavusių 5cm
diametro kinišką atšvaituką pėsčiųjų nestinga, tiek nikuja nemokančių
vairuot vištų bei gaidžių, katrie prie vairo rašo SMS, dažosi, žiūri filmus
ir t.t., nes gi jų mašinoj pilna saugumo įrangos - pisai cruise controlą ir
niekuo rūpintis nereikia, o ekstrinėj situacijoj tada ne tik reakcijos
laikas ir laikas sprendimo priėmimui figūruos, bet ir papildomas laikas
susivokt "kur aš - ai ble, gi aš vairuoju!!!"), tik ar dabar būtina
specialiai padidint 20km/h greitį, kad avarijų tikimybes atstatyt į Brežnevo
laikų lygį?
Juo labiau, kad jei rimtai šnekėt, kadaise tokį pakankamai rimtą straipsnį
su visokiais tyrimais, formulėm ir grafikais skaičiau, tai ten išvada buvo,
kad avaringumą mažiau įtakoja greičio padidinimas ar sumažinimas, tarkim, 10
km/h, negu bendrame sraute atsirandantys individai, kurie bando atitinkamai
10km/h lėčiau ar greičiau važiuot.
Turėdami "saikingą" maksimalų greitį ir kažkokiu būdu užtikrindami, kad jo
visi laikytųsi, mes niekaip negalim priverst visų eismo dalyvių nevažiuot
lėčiau (tam tikri apribojimai galimi, bet ne ant tiek, kad max leistinas
greitis 130, min - 120), o tokių kurie bijos greitkely spaust "nežmoniškus",
pvz., 150km/h (ar automobiliai tiek netrauks, ar nekomfortiškas važiavimas
bus, ar kuro sąnaudos neprotingai didės (o gi mes norim išsaugot žemę :-))
bus nemažai ir tikrai daugiau, nei nevažiuojančių 120 ar 130. Turėtumėm
kelių juostų autobanus ir be galo sąmoningus vairuotojus - problemos gal ir
nebūtų, o dabar gi tiesiog užprogramuotos situacijos, kai senuką su
Moskvičium minantį ant 100 lenks mergaitė komfortiškai besijaučianti 110-120
ribose, iš paskos darban važiuojantis vadybininkas su apynauju golfu lauks
kol galės įsibėgėt iki leistinų 150, paskui jį nervuosis džigitas su 170
išvyniojančiu bėmsu (sorry už stereotipą :-)).

--
Caponi
Mitsubishi Space Star '01 1.8 GDI