Tema: Re: Kaltas/nekaltas
Autorius: Bronco
Data: 2019-03-04 17:36:24
On 2019-03-04 16:48, ABLomas wrote:
> Tai, ką tu parašei - yra praktiškai neigyvendinama (t.y. praleist bet
> kokiu greičiu judančią transporto priemonę, nepriklausomai nuo greičio
> apribojimų), todėl kontroliuojama kitais punktais.

Aš taip nerašiau. Rašiau, jog tai turi įvertinti ekspertai ir jei bus
nustatyta, jog A viršytas greitis ir buvo esminė autoįvykio priežastimi,
tada A liks kaltas.

> Matuot kitų dalyvių greičio nereikia, bet suvokimas, kad "jei čia
> išlysiu, tai netrukdysiu kitiems" yra vienas iš esminių eismo mieste
> elementų. Ir taip, "paklaida" +20km/h ten paprastai įsikalkuliuoja, o va
> +40km/h jau nelabai.

Na nėra tokios taisyklės, jog "tas kas viršija +40km/h visada kaltas".
Nėra ir negali būti.

Pavyzdys. Tuščios gatvės ar magistralė, leki +100 km/h, o tave
pastebėjęs šalikelėje lūkuriuojantis savižudis šoka tau po ratais ir
sėkmingai pasiekia savo tikslą. Nejau tu būsi kaltas?

> Tai jei kitas dalyvis varo pažeisdamas puokštę KET taisyklių, o tu
> tikiesi iš jo veiksmų "normos ribose", tai kas yra incidento priežastis,
> o kas pasekmė?

Vėl grįžtam į pradžią. Tai buvo to motociklininko greitis įvykio
priežastimi ar ne? Jei buvo, kaltas jis, jei nebuvo, kaltas jo
nepraleidęs eismo dalyvis. Visa kita, kas būtų buvę, jei būtų kitaip,
yra tik teoriniai pamąstymai.

Pvz. mano atveju su dviračiu nebuvo jokio skirtumo važiuočiau aš 15 km/h
ar 50 km/h, skirtųsi tik pasekmės. O pasekmės gula ant kaltojo pečių.

> Kiek suprantu, dėl greičio viršijimo klausimų nekilo, "ekspertai nustatė
> ir pamatavo", tai beveik 90km/h mieste man niekaip neįsipaišo į protingą
> greitį, prie kurio reik adaptuotis. O jei sakysi kad čia norma - tai
> tada man automatu klausimas - o iki kiek man reik tada prisitaikyt?
> 100km/h? 200km/h? Kur dar yra normalu, o kur ne?

Žiūrėk iš kitos pusės - jei dėmesingas, protingas ir besilaikantis visų
KET taisyklių eismo dalyvis galėjo pamatyti artėjančią transporto
priemonę, reiškia privalėjo praleisti. O tai nustato ekspertai.

Galima prigalvoti pilna situacijų, kai vienose 90 km/h nebus jokia
kliūtis matyti artėjantį motociklininką, o galima sugalvoti ir tokių,
kai bus neįmanoma sureaguoti. Tai kuri čia buvo situacija?