Tema: Re: Lietuviškas fermentinis sūris
Autorius: ALORA
Data: 2010-10-16 22:48:20
nieks ir nesako, kad jie buvo "gurmanai" :) Bet jie buvo priversti suvartoti
viską iki paskutinio, taip atsirado pica, paella, fondu, rissoto ir begalė
kitų visame pasaulyje žinomų patiekalų.
Bet iš esmės tame regione  maisto buvo pakankamai ir jis gaminosi savaime,
palyginti su šiaure. Todėl buvo daugiau galimybių su juo išsidirbinėti,
derinti, naudoti pagardus, kurių irgi buvo debesis. Dabar tai vadinama
"gurmanais". Bet pas mus (sakykim, šiauresniuose kraštuose) tas
gurmaniškumas kažkoks dirbtinis, persuktas, bandomas sukišti į kažkokias
taisykles ar rėmus iki beprotybės (bio-eko-E-autentiškumo-raganų medžioklė).
O mediteranijoje tai vyksta tarsi savaime ir tai ne taisyklės, o menas. Su
pasimėgavimu.
Nežinau, ar aiškiai aš čia viską apsapaliojau, bet, manau, kiekvienas ten
buvęs (gal ne turistų nuočiulpose) kažką panašaus pajunta. Negana vien tik
receptą žinoti, kad pavyktų tai pagaminti. Tada prasideda visokie "pas mus
tokių produktų nėra". Yra tų produktų. Esmė ta, kad natūralūs produktai yra
skirtingo skonio, tai ne makdonaldo kaulų vyniotiniai. Kad būtų skanu,
reikia kurti, o ne matuoti