Tema: Re: Q:del kates
Autorius: Jonas Sergejenka
Data: 2010-03-04 15:07:41
Negalime ar nenorime?

Aš sakau, kad galime, jei mes tai pasirenkame.
Problema glūdi ne benamėse katėse, o žmonėse.
Teisės yra ne įgijamos, o suteikiamos. Tik nuo teisę "suteikiančiojo" valios ir noro priklauso "recipiento" teisių turinys. O kadangi niekas neturi jokios fiktyvios "prigimtinės" teisės į gyvybę (nes niekas jos besąlygiškai nesuteikė, o civilizuotuose žmonėse gyvybė palaikoma išimtinai tik dviejų tipų visatos nutikimų dėka (laimingi atsitikimai - ir - nelaimingi atsitikimai)), tai niekas mums nesuteikė ir teisės spręsti ir kitų organizmų likimo. Negali įgalioti kitą asmenį atlikti už tave veiksmums, kurių pats atlikti neturi teisės.

Nepainiojam _galimybės_ paveikti kitų organizmų likimo nuo _teisės_ tai daryti.
Tiesiog žmonių sociumuose / etnogrupelėse tarpusavio santykiai ir santykiai su išore palaikomi bendru sociumo narių sutikimu, kuris ateina per nuolatinius ėjimus į kompromisus.

Benamių kačių ir benamių šunų "problema" tik ta, kad mes savo proto dėka esame stipresni už juos, ir primetinėjam jiems savo valią, o jie neturi net galimybės ieškoti kompromisų. Iš pradžių, veikiami egoistinių tikslų, išplėšiame juos iš natūralios būsenos, o paskui, atbukinę jų natūralius instinktus, išmetame atgal - į dar nesvetingesnę industrializuotą aplinką.