Tema: Re: katilas "zvake"
Autorius: siGis
Data: 2010-12-22 00:45:52
> Jeigu tavo sistema pagal poreiki didina/mazina liepsna tai tvarkosi pati.
> Jeigu kureni malkas ir neturi akumuliacines tai tavo grindini sildymas
> gali buti sildomas su zvakes tipo katilu.

Nu nebezinau net ka ir sakyti. Man jau pradeda atrodyti kad pasidarei kaip
pats sugalvojai ir dabar pradejus aisketi kad ne tai buvo geriausias
pasirinkimas is pskutiniuju stengiesi apsiginti. Vis tik dar pameginsiu
atkreipti demesi i keleta dalyku kuriuos tikriausiai zinai bet jie kazkaip
is tavo mastymo iskrenta :).

Maciau daug visokiu sistemu bet neteko matyti tokios kuri butu be
savireguliacijos (isskyrus senas dar tarybines).

Peciaus t palaikymui naudojami vienaip ar kitaip veikiantys
termoriaguliatoriai automatiskai reguliuojantis degimui paduodama ora. Jie
pakankamai gerai atlieka savo funkcija. Kai kuriuose netgi buna irengtas
gesinimas temperaturai virsijus kritine.

Sildymo sistemos t atskirimui nuo peciaus t naudojamos trisakes arba
ketursakes sklendes (visiskai primityviai tai galima padaryti sukiojant
reikiama kraneli). Grindiniam sildymui prie kolektoriaus gali buti
pastatytas termoreguliatorius kuris vel gi automatiskai palaikys nustatyta
t. Prie radiatoriu termoreguuliatoriai, arba kraneliai.

Esant tokiam kompleksui priemoniu sureguliuoti galima beveik kaip nori. Tam
kad viska tinkamai sustyguoti aisku reikia nemazai sumanumo, pastangu, ir
laiko. Akumuliacinei talpai cia tiesiog nera vietos. Nu nebent nori
samoningai didinti visos sistemos inertiskuma. Bet kam to reikia jeigu is to
tik nuostoliai.

Dabar zvake / ne zvake. Visiems katilams rekomenduojama temperatura
virsyjanti rasos taska tam kad prailginti peciaus tarnavimo laika.
Kondensatas su degimo produktais sudaro rugsti grauziancia pliena. Ta prasme
skirtumu nera. Tiek zvake tiek bet kuris kitas katilas vienodai sekmingai
gali buti naudojamas ir grindims ir radiatoriams.

Pilna malku degima lemia degimo zonos dydzio (degimo komponentu) ir
patenkancio oro (deguonies) santykis. Taip pat kaip masinos variklyje.
Aplinkos t tiesiogiai to neitakoja. Tam kad skaisciai degtu lauzas nereikia
kad lauke butu +75 +80C. Ant saltesniu pakuros sieneliu labiau kaupiasi
apnasos, bet kartu ir efektyviau paimama ugnies siluma del didesnio
temperaturu skirtumo. Teisingiausias degimo reguliavimas butu keiciant
degimo zonos dydi. Zvakeje tai beveik realizuota.