Tema: Re: Genetika
Autorius: ALORA
Data: 2012-08-20 17:25:31
dar vieną dalyką prisiminiau - mitochondrijos. Tai ląstelės organoidas, tačiau ji turi savo DNR, kuri skiriasi nuo
ląstelės, ir mitochondrija nėra dalijama dalijantis ląstelei, ji dauginasi savarankiškai. Tai yra ląstelės jėgainė - ten
deginama gliukozė virsta energija. Gliukozės šaltinių tuo tarpu mums reikia susimedžioti arba susirinkti, gyviai patys
gliukozės pasigaminti nemoka, tik iš augalų arba kitų gyvių. Manoma, kad mitochondrija yra kažkada pradinėse gyvybės
vystymosi stadijose gyvūninės ląstelės prarytas kitas organizmas, kuris jame išgyveno, tipo - simbiontas. Tuo laiku
augalinė ląstelė pasigavo du tokius simbiontus - mitochondrijas ir chloroplastus. Chloroplastas moka gaminti energiją iš
šviesos, tad augalui energijos gamyba per gliukozę nėra būtina, kad išgyventų. Todėl jam visai nereikia savo energijos
šaltinių medžioti ir turėti sudėtingo jų virškinimo ir perdirbimo iki gliukozės aparato. Tai reiškia, kuo sudėtingesnė
ir tobulesnė ląstelė, tuo paprastesnis organizmas ir atvirkščiai. Iš esmės, visa tai, kad mes galime judėti ir turime
tokį sudėtingą organizmą, yra kompensacija tos kažkada nepagautos bakterijos :)

čia taip tik bendrais bruožais, bet pats principas - įterpti kažką į ląstelę ir priversti ją kažką daryti kitaip, nei
suprogramuota, yra gamtoje labai paplitęs procesas. Taip mus pvz., sargdina mikroorganizmai, tai yra ir viena iš
svarbiausių dabartinės genų inžinerijos krypčių - programos perrašyti negalima, bet, kaip minėjo RaR, taip pakeisti
sąlygas pačioje ląstelėje, kad ji veiktų kitaip, nei parašyta programoje