Tema: Re: Genetika
Autorius: ALORA
Data: 2012-08-20 12:13:45
informacijos apie tai tikrai dafiga i troški. Kaip viskas vyksta yra žinoma, kodėl - ne. Kadangi iš klausimo matyti, kad
žinios nulinės ir kadangi pats manai, kad esi labai gilus kasinėtojas, pradėk nuo cell division wikipedijoj ir varyk
giliau, pvz., DNA replication ir kita. Ten ir knygos nurodytos. Jiegu reikia lietuviškai, rekomenduočiau pradžiai
Vitkaus ir kt. Žmogaus histologiją. Ten labai išsamiai ir aiškiai aprašytas ląstelės dalijimosi mechanizmas ir kt. Jeigu
tikrai sąmoningai nueisi iki ląstelės ir tarpląstelinės erdvės lygmens, nustebsi, kaip primityviai ten viskas vyksta
(difuzija, osmozė - čia ne ląstelės dalijimasis, bet veikla, tačiau reiktų tai žinoti, norint suprasti procesus:)

Beje, DNR nuskaitymas vyksta ne ląstelei dalijantis, o jai gaminant baltymus, nes DNR yra žmogaus kūno baltymų šifras.
Tai ten viskas įdomiau, kodėl ir kaip tam tikros ląstelės iRNR atranda atitinkamą vietą DNR ir ją nukopijuoja bei atneša
iš branduolio į baltymą gaminantį Goldžio aparatą arba endoplazminį tinklą informaciją, kad pagal ją būtų pagamintas
baltymas, kuris yra nutransportuojamas ten, kur reikia. Tam reikia žinoti, kas yra DNR ir RNR ir kaip jos sudarytos.
Dalijimesi viskas paprasčiau - ten tiesiog dubliuojama visa DNR (žr. chromosoma, mejozė, mitozė, haploidinė ląstelė,
diploidinė ląstelė )

beje, gali būti, kad staiga atrasi, jog ne toks jau analitinis tas mąstymas ir giliai kapstytis visai nenori ;)