Tema: Re: Genetika
Autorius: RaR
Data: 2012-08-20 14:40:54
Tau, aišku, geriausia pradėti nuo kokio vadovėlio ar straipsnelių
wikipedijoje ar kur nors kitur.

O šiaip trumpai galiu pasamprotauti apie analogiją tarp kompiuterio ir
žmogaus organizmo arba pavienės ląstelės.

Taigi, ta programa ar programos - tai ląstelės DNR užrašyta informacija
apie baltymus koduojančias ir kitas RNR bei įvairias reguliatorines
sekas ir pan.

Laikmena, kurioje įrašytos tos programos - tai ta DNR.

Kompiuteris, vykdantis tas programas - tai visa ląstelė. Daugiausia
įvairių funkcijų atlieka baltymai, kurie gaminami tokie ir gaminama jų
tiek, kiek užrašyta programoje, t.y. DNR. Genetinių programų veikimą
nustatytose ribose keičia aplinkos poveikiai, panašiai kaip
kompiuterinių programų veikimą keičia vartotojas, sąveikaudamas su jomis
per "input" prietaisus. Tie "input" prietaisai ląstelėje daugiausia irgi
yra baltymai, vienokiu ar kitokiu būdu (dažniausiai fiziškai
sąveikaudami su DNR) modifikuodami genetinių programų veikimą -
paprastai gaminamų baltymų spektrą ir jų kiekius.

Jeigu reikia RAM analogo, jis irgi ląstelėje yra labai neblogas, taip
pat sutrumpinimas iš trijų raidžių, ir prasidedantis R - RNR.
Sintetinant šias molekules, informacija iš DNR (programos kodo dalys)
perkeliama betarpiškam naudojimui - konkrečių baltymų sintezei ar
kitiems tikslams. Beje, tavo kažkada nugirstos molekulės, kurios gyvybės
atsiradimo metu galbūt buvo svarbiausios ir yra RNR. Jos, nors ir ne
taip efektyviai, gali atlikti ir informacijos saugojimo (DNR<->HDD), ir
jos realizavimo (baltymai<->dauguma kompiuterio komponentų) funkcijas.

Tik vienas didelis skirtumas tarp kompiuterio ir ląstelės - kompiuteryje
"software" negali keisti "hardware", ji tik keičia pikselių spalvas ir
šviesumą monitoriuje, generuoja garsinius signalus garso plokštėje,
išveda informaciją į spausdintuvą ar tinklo plokštę ir t.t. Tuo tarpu
ląstelės DNR užrašyta programa keičią pačią ląstelės "hardware" - RNR ir
baltymų spektrą ir jų kiekius, o baltymai savo ruožtu iš aplinkinių
molekulių ir savęs pačių gali nulipdyti bet kokias struktūras ar jas
išardyti. Taigi, jeigu bus aktyvuota genetinė programa (ar kieno nors
"įdiegta", t.y. į genomą įterpta atitinkama DNR seka), kurioje bus
parašyta biologinio kompiuterio 14" "Yakumo" CRT monitorių pakeisti 32"
"Apple Cinema Display" monitoriumi, tai ir bus padaryta, betik aplinkoje
atitinkamų medžiagų užtektų.