Tema: Re: Kokios teisės susidurus su prekybos centru apsaugininkais
Autorius: Ruta
Data: 2009-06-22 10:55:28
Doc schrieb:
> "Ruta" <rutapeter@online.de> wrote in message
>
> Teko sudaužyti vieną kartą, tą kartą ir susimokėjau.

Ta prasme, jie pareikalavo, ar tu pats pasisiūlei?

Mano abiem atvejais, kai taip atsitiko, net kalbos nebuvo apie
susimokėjimą. Tik pakvietė valytoją, kad išvalytų. Vienu atveju taip
atsitiko prie kasos, perkeliant prekes iš vežimėlio ant tos juostos -
tai kasininkė dar paklausė, ar norėsiu eiti pasiimti kito.

Viskas vyko be kažkokių tai konfliktų.

  Bet gi klausimas ne
> apie mano ar kažkieno kito asmeninę patirtį konkrečiame prekybos centre,
> o apie tai, ką šiuo klausimu mano LR įstatymai.

O gi įtariu, kad _įstatymai_ šiuo atveju nieko konkretaus nesako, o
viskas yra tik interpretacija. Pvz., įstatymas sako kad reikia atlyginti
   _žalą_, jeigu _įrodyta_, kad aš tą žalą padariau. Va jau primas
ginčitynas punktas: _kokią_ žalą aš padariau? Kategoriškai nesutinku,
kad padariau ant prekės kainos nurodyto dydžio žalą. Nes į kainą įeina
prekės įsigijimo išlaidos (taip, tai konkreti ir aiškiai apibrėžiama
žala), prekės pardavimo išlaidos (Mažmeninės prekybos taisyklėse
parašyta, kad jas apmoka pardavėjas, reiškia čia aš jokios žalos
nepadariau), parduotuvės užsidėtas pelnas (va čia jau ginčytina... kiek
to pelno ir kiek _realiai_ buvo galimybė jį gauti?) ir PVM bei pelno
mokestis (tai irgi ne žala, nes: 1) ar žalos kompensacijai irgi
saičiuojamas PVM? Nes aš prekės _neperku_ aš tik atlyginu žalą 2) pelno
mokesčio už tą sudaužytą prekę pardavėjui mokėti nereikia, nes jis
elementariai nurašys ją į "natūralią netektį", ar kaip ten tiksliai
vadinasi buhalterinėj apskaitoj, o tai mažina pelno mokesčiu
apmokestinamų pajamų dalį).

Taip kad mano interpretacija būtų tokia: pagal įstatymo raidę tu
privalai atlyginti žalą, bet pardavėjas privalo tau įrodyti, kokio
dydžio žalą jis patyrė, ir tai _nėra_ ant prekės nurodyta kaina. Ir
jeigu aš nesutinku su jo reikalaujama suma, jam kelias atviras įrodinėti
tai per civilinių bylų teismą. O betgi net policijos IMHO nelabai tam
dalykui turi teisę kviesti, na, nebent neturėčiau asmens dokumentų ar
atsisakyčiau jos rodyti.

Tai čia pagal įstatymo raidę. Pagal protingumo kriterijus manau, kad bet
kokia savitarnos parduotuvė turėtų nesismulkinti dėl kokio sudaužyto
stiklainio, nes žala jiems minimali (vistiek nurašo) ir tai _yra_
įkalkuliuota į jų prekybos išlaidas, tiek per leistą VMĮ nurašyti
nuostolių procentą, tiek per bendrą maržą, kuri užmetama ant visų
prekių, kad padengti visokias vagystes (kas, beje, yra daug
apčiuopemesnė problema).

> Kažkas jau klausė, tarnyba atsakė, Linas atsakymą įpostino :)

Ten kita institucija :)