Tema: Re: Valstybe. Kas tai? REZIUMUOJAM A?
Autorius: abc
Data: 2009-11-04 23:56:43
Alvidon, pretenduoji isirasyti savo varda i mano sofistu sarasa. Prie ko cia
kitos analogijos? Neapibresim pasaulio 3 postais, gal apsistokim ties JAV
(per akis). Vistik esi protingas, sedi cia bent 5 metus jau, (kiek matau) ir
zinai, kad tokio dalyko, kaip savaiminis susiformavimas is viso nera,
ypatingai fiziko pasauleziuroje (veiksmo ir atoveiksmio desnis).  O del
juokelio – nera ka cia gincytis, viskas, kas parasyta – realybe. Paprasciau
butu nefleiminant pripazinti, kad esi mazai kur buves ir mazai su kuo
bendraves (teorija nuo realybes, kaip visuomet, skiriasi). Arba tiesiog
atidumo keliaujant truksta. Tada nereikes nei kyborgu, nei elektroniniu aviu
ir musu kalba bus prasminga, o ne teoriniai pasvaiciojimai. Kadangi valstybe
pagal vadovelinius apibrezimus yra beprasmis politologu tvarinys, gal sis
postas ir pades kazkiek atsakyti i Vinetu klausima (kaip tik bus i tema):

Kas gi kitas, jei ne JAV susiformavo sau savo idealus? Tai juk anglosaksisko
gyvenimo rojus, ir musu ‘’etalonas’’ - teko man matyti, kaip ekstaze apima
ne viena lietuvi,  isgirdus apie JAV zalia korta. Pati JAV – toks pat
produktas, kaip ir joje populiarus plastikinis Santa Klausas. Jauniausia
imperija pasaulyje, be istorijos, be kulturos, be tautiniu idealu, be
architekturos, vien asfaltas, darbas ir amerikietiskas pragmatizmas.
Pilieciai - shaika susirinkusiu loseju palosti klondaiko kazino (visi –
emigrantai, savo noru ar ne savo, bet visi turintys krisla azarto, bene
labiausiai norintys gyventi geriau ir del to pasiryze arti ilgas darbo
valandas). Pagal ka JAV visuomene, ziniasklaida siandien vertina zmones?
Babkes, daugiau nieko. Neturi pinigu – esi SH ant pagaliuko. Ten net tamstos
megstamos sektantines baznycios be plazminiu ekranu neisivaizduojamos (ir ju
nemazai). O ka kito gali pastatyti, kai valstybe neturi zmogisku pamatu
(kitaip tariant – NERA naturaliai per simtmecius susiformavusios tautos, tik
dirbtina tauta – dirbtine imigrantu samplaika)? Tik pinigaicius, pragmatizma
ir nesustojama progresa (dar reikia pasitikrinti terminus – progresas
zmonijai tai, ar regresas).

Na, dirba jie ten is tiesu daug, o ka gauna atgal? Privacia medicinos
sistema (if you do get sick – die quickly), privacia svietimo sistema (ivy
league tau nepasiekiama), galimybe isigyti kartonini nameli, pigiu kinisku
prekiu ir pigia nafta, garantuota dolerio (kaip rezervines valiutos) bei
atviru Irako plesimu. Kaip vienas ekonomistas taikliai issireiske: ten
infliacija pasirodo per paslaugas (kad tupiems amerikieciams ir ten
nebuvusiems uzsienieciams atrodytu viskas ok). Medicinos paslaugos brangsta
kasmet dvizenkliu skaiciumi. Bet nedrisk nesisypsoti, juk viskas bus gerai –
God Bless America….

Dar idomi taisykle: turi 2 savaites apmokamu atostogu per metus. Isdirbi
firmoje 7 metus – tada gauni 4 savaites. Isdirbi daugiau – daugiau. Bet
neduok Dieve tau reikia keisti darboviete pirmais 6 darbo metais –
skaitliukas pradeda suktis nuo 2 savaiciu….Nesistebiu, kad vidutinis
amerikietis atrodo, kaip prietranka (patys pastebim) – tai yra nuosekli ju
evoliucijos, paremtos pinigu spausdinimu ir vartojimu, pasekme. Kaip mano ex
kolega amerikietis pasake – viduriniojo mokslo sistemos tikslas – ne
prikrauti i vaiku galvas ziniu, o sekmingai paruosti siuksliu isveziotojus.
Bet ir jis stebisi: kaip cia viskas Europoje brangu… O is tiesu stebetis
reiketu: kaip cia JAV viskas (prekiu prasme) nenormaliai pigu! Vat tokios
vat detales, Talk about free market economy…

Visa si tirada veda prie vienos isvados – kad kapitalistineje santvarkoje
mums dirbti nelabai apsimoka (gaila laiko – kai pamatai, kokios pastangos
yra reikalingos, norint pakilti is vieno socialinio sluoksnio i kita
susiformavusiose idealizuojamose valstybese kaip JAV, Vakaru Europa -
Lietuvoje tas dar mazai matosi, bet netrukus pasimatys). Neapsimoka del to,
kad kapitalistineje santvarkoje, kaip jau kazkada minejau, daugiau pinigu
yra padaroma is kapitalo (turto), nei is darbo. Kitaip tariant - vien tik
sunkiai dirbdamas tu turi daugiau konkurentu i mazesni pinigu kieki, nei
nedirbdamas. Maciau pilna zmoniu nieko neveikianciu ir gaunanciu padoria
alga/dividendus is ju sukaupto kapitalo ar deka to, kad jie sugebejo
prisislieti prie tu, kurie sukaupe ta kapitala (dirbantys tarptautinese
korporacijose, stambiose valstybinese imonese, valdzios strukturose,
''draugauja'' su kilmingaisiais, banditais, ir t.t.). Veliau tokie didvyriai
vaizduojami kaip sektini pavyzdziai (Lietuvoje - taip pat, lygtai pinigai
butu nr 1 tikslas gyvenime), nors is tiesu nemaza dalis ju, kaip asmenybes,
tera vidutinybes, kurioms tiesiog pasiseke (kazka paveldejo, arba jie
skrupulingai ta sekme planavo ir iskele auksciau uz visa kita, bet nebutinai
dirbo - nors aisku, yra ir tokiu. Tokio dalyko, kaip teisingumas apskritai
pasaulyje vargiai ar surasi. Bet grizkime prie temos....). Kur eina tokia
sistema, kai turintys kapitala jo nori vis daugiau (geri pvz su LR
Konstitucinio Teismo pirmininku Vidai ir bankininkais Bone Daddy) – manau,
niekam aiskinti nereikia. O mums, lietuviams, sistemos pranesimas paprastas:
jeigu tu nespejai uzdirbti kapitalo XXa pradzioje – pats kaltas, koks buvai
ubagas, toks +- ir liksi. Siandien mes esame tik ES uzkampis.... Talk about
equal rights…

PS Tycia-netycia juokelyje mineti dalykai ima skverbtis ir i Lietuva
(pigesnis karkasinis namas (gero jau nebeiperkam), prastesnes kokybes
maistas (gero jau nebeiperkam, o kai galejom - net nebandem, mums buvo
svarbiau vazineti mersedesais ir BMW), neoficialiai beveik privati sveikatos
sistema, didziuliai mokesciai ir is to isplaukiantis pagrindinis dalykas –
pinigu troskimas. Metas siuos virusus mezti lauk!

PPS Is paciu amerikieciu labai daznai isgirsi, kad viskas sukasi aplink JAV:
amerikieciai isrado pirmaji telefona, kompiuteri, JAV priklauso internetas
ir t.t. ir pan. kas neretai europieciams sukelia sypsena. Kas gi tai, jeigu
ne (ne)samoningai isreiksta teise i pasaulio turtus a priori? Ju idealas
vienas – dirbti 24 valandas per para (vardan ko – neaisku,
super-optimizacijos?). Kas yra su jais susidures versle pasakys -
dazniausiai jie buna reikliausi klientai, priprate reikalauti visko is kitu
(velgi, nuosekli socialine evoliucija). Bet ar mes jiems privalom ka nors
duoti a priori? Nebent spyga taukuota..

PPPS Tokiam kontekste profesoriaus Landsbergio kalbos apie Rusija skamba
kaip uzsikirtusi seno patefono plokstele.

PPPS Visi daznai Lietuvoje girdime, kad paskutiniais metais del egoistisku
ar saviraiskos paskatu jaunos seimos isleidzia desimtis tukstanciu, kad
susituokti, o po keliu metu skiriasi (skyrybu nuosimciai nemenki, ar tik ne
50%). Tokiems teks dar labiau nuliusti, nes besivaikydami pinigus (vienas is
pagr skyrybu motyvu) jie netenka ir seimos, ir pinigu (kaip laikas jau
rodo - dabar uzkaupti kapitalai deginami, retas kuris susikrauna mazai ka
finansuose/ekonomikoje teismanydamas).