Tema: Re: Valstybe. Kas tai?
Autorius: abc
Data: 2009-10-30 00:46:43
Blyne: jokiu skirtumo, ar tu savo noru eini i giljotina, ar Tave veda per
prievarta. Svarbu – rezultatas. Rusus galima tiek pat kaltinti musu
gasdinimu ir stumimu link ES/NATO kiek ir JAV maloninimu/akiu uzburimu
stumiant mus link ES/NATO.

Dabar del islaidu isstojant – atleiskite, gerbiamasis, bet man matant, kaip
ECB/FED eksportuoja infliacija is eurozonos i musu ERM II zona, veliau ‘’padeda
isgyventi’’ suteikdami 8% paskolas, kuomet jiems patiems pinigai 0.5%
tekainuoja – kazkaip neapsivercia liezuvis sakyti, kad mes jiems kazka
skolingi. Grazint skolas? Kokias skolas? Uz KA? (zr. praeita mano uzvesta
tema, kuri dar iki galo neisnagrineta). Gal tuomet mes pateiktumem ES narems
saskaita uz iveztas ir nupirktas musu moteru ir vyru uzsienietiskas prekes
(kurios isstume vietinius gamintojus, ko pasekoje niekas nebeturi darbo)?
Sakysite – patys kalti, savo noru isileidom? O as sakysiu – mus apgavo. Ir
abu busim teisus. Darem taip, kadangi visi kiti aplink dare ta pati.
Pabandyk tu ano meto kontekste net iskelti minti jog to nereikia! Net
minties nebuvo iki 2008, kad naujas plazminis tv ant sienos kazkam pakenktu.
Anglu kalboje yra geras terminas 1990uju situacijai paaiskinti - ‘Dating on
the rebound’, pazodziui verciant ''pasimatymai su kitu zmogumi, ka tik
issiskyrus''. Paprastai kalbant tai reiskia, kad zmogus yra tam tikroje
padetyje, kuomet negali racionaliai mastyti. Ar mes galejome racionaliai
mastyti, kuomet musu parduotuviu lentynos buvo tuscios? Aisku, kad ne. Kai
ten – Vakaruose (is didziosios raides) lentynos luzta nuo prekiu, gyvenimas
yra rojus, o JAV (Busho Junioro zodziais Vilniuje) mus apgins nuo visu
negandu! Dabar ziuredami retrospektyviai ir pamate kas gi ta
ekonomika/finansai aisku, pasielgtumeme ismintingiau, pasideretumem ir del
Ignalinos, ir del valiutos (a kodel svedams isimtis del euro padaryta?),
galbut net butumem sukure Rytu Europos Sajunga (Sarkozy gi nekvailas,
neveltui jis apie vidurzemio juros sajunga svajoja/o).

Del isstojimo – ant popieriaus viskas graziai surasyta. Realybeje gi – ne
visai taip. Niekas mums neleistu isstoti, net jeigu ir noretume (nebent ES
isirtu is esmes). O mes niekaip nenoresime, nes jau esame priklausomu nuo ES
finansiniu injekciju ir paskolu is ivairiu ES banku, turime dideliu problemu
su savo valiuta ir turesime bedu su finansiniais srautais ateityje (nenoriu
plestis del silpnos ekonomikos strukturos), ir kaip matome is kasdieniu
diskusiju musu mentalitetas jau labai anti-rusiskas ir pro-europietiskas.
Lisabonos sutartis tik dar labiau centralizuoja valdzia. Susipazinkite su
trimis ES valdymo lygiais (pillar structure). Tad apie koki suvereniteta mes
galime kalbeti, budami ES sudetyje? Ir nereikia manyti, kad cia tik musu
beda – tai buvo savotiski spastai valstybiniam suverenitetui prarasti. Gero
jie atnese (viliones su saldainiu), bet ilguoju laikorpiu su musu kvailoka
ekonomine politika ir ES politikos finansiniais suvarzymais mes nusmuksime,
beje - Euro ivedimas buvo butina salyga narystei ES (kaip omni.politics
issiaiskinome). Dabar nesu toks tikras, ar naryste NATO nebuvo taip pat.
Kita vertus – jei butumeme islike suveneria maza valstybe kuri nieko neturi
vis viena viena ar kita forma butumeme priklausomi nuo kitu ir uzdustumeme
svogerystes liune. Taigi, laisve mazai tautai turi savo kaina, ir nemaza.
Todel valstybes savoka negali buti paaiskinama pavirsutiniskais
vadoveliniais pavyzdziais.

PS suverenitetas mums paliktas tik nesvarbiais klausimais, kaip as juos
vadinu – geju teisiu ir laisviu, ir pan. Tai parodo ir mums patiketas
ekonomiskai ir politiskai nereiksmingos institucijos -  lygiu lyties
galimybiu ES agenturos steigimas Vilniuje. Pabandykite pasiulyti kazka
nenaudingo ES (vokieciams ir prancuzams) finansiniais, energetiniais
(Ignalina), uzsienio politikos ar kariniais klausimais – niekas to neleis.
Net Euro neleidzia isivesti (leidzia, tik be reprezentavimo ECB valdyboje).

PPS As pasilieku prie Bauzytes minties – valstybe, kaip struktura, yra
skirta vienam tikslui: tautai saugoti. Daugiau niekam kitam ji neskirta, tai
yra pagrindinis tikslas. Visi kiti tikslai, pvz ekonominiai, is to ir
issivysto – bendruomenei lengviau islikti dirbant petis i peti, bet jie gali
buti trumpalaikiai, ir tai – daznai sunku nustatyti, kuomet valdzia trukdo
valstybes ekonomikai, o kada padeda (kas 4 metai keiciasi), nors pagal
popierius lyg ir bando tai daryti. Iseinant is sios tautos saugojimo
hipotezes galime teigti, kad masine gyventoju emigracija ir asimiliacija su
kitomis tautomis kitose valstybese nera normalus reiskinys. Mes net patys
tos asimiliacijos su afroamerikieciais bodimes – veikia savisaugos
instinktas (naturalu). Tie patys Blyno mineti politologijos vadoveliai su
tokiais apibrezimais tik patvirtina mano hipoteze – jauna karta turi
pazinoti ir gerbti savo valstybe/tauta.

Manau, Vinetu klausimas yra visu pirma klausimas is piliecio ir tautos
dalyvio poziciju. I si klausima si versija ir atsako – esi tautos, kuri
bando islikti ir gerai ekonomiskai gyventi, dalis, gyvenanti  valstybeje
(ES), kuri tautai nelabai padeda islikti, o veikiau – padeda asimiliuotis su
kitomis tautomis. Kol kas sis naujas tvarinys nelabai padeda ir ekonomiskai
gerai gyventi (pripratino prie ES finansiniu injekciju adatos - roziniai
akiniai parode, kad mums rimtu ekonomikos pamatu nereikia, uztenka tik
Akropolius statyti)...

PPPS Labai gerai, kad uzduodame tokius is pirmo zvilgsnio absurdiskus
klausimus. Malonu atvirai nagrineti tema, neuzsidaryti remuose ir
prisidengti patogiais apibrezimais. Kas ten pasake, kad diskusijose gimsta
tiesa? :)