Tema: Re: Valstybe. Kas tai?
Autorius: Blynas
Data: 2009-10-30 09:59:42
Komentarai žemiau.

"abc" <stogas.raudonas@cerpemis.dengtas> wrote in message news:hcd60j$qd4$1@trimpas.omnitel.net...
> Blyne: jokiu skirtumo, ar tu savo noru eini i giljotina, ar Tave veda per
> prievarta. Svarbu – rezultatas. Rusus galima tiek pat kaltinti musu
> gasdinimu ir stumimu link ES/NATO kiek ir JAV maloninimu/akiu uzburimu
> stumiant mus link ES/NATO.

Nereikia demagogijos. Kodėl ir kaip yra svarbu ne mažiau, nei rezultatas. Todėl savanoriškai stojom ar ne yra labai svarbus argumentas.

> [...]
> mastyti, kuomet musu parduotuviu lentynos buvo tuscios? Aisku, kad ne. Kai
> ten – Vakaruose (is didziosios raides) lentynos luzta nuo prekiu, gyvenimas
> yra rojus, o JAV (Busho Junioro zodziais Vilniuje) mus apgins nuo visu
> negandu! Dabar ziuredami retrospektyviai ir pamate kas gi ta
> ekonomika/finansai aisku, pasielgtumeme ismintingiau, pasideretumem ir del
> Ignalinos, ir del valiutos (a kodel svedams isimtis del euro padaryta?),
> galbut net butumem sukure Rytu Europos Sajunga (Sarkozy gi nekvailas,
> neveltui jis apie vidurzemio juros sajunga svajoja/o).

Teisingai.

> [...]
> ekonomine politika ir ES politikos finansiniais suvarzymais mes nusmuksime,
> beje - Euro ivedimas buvo butina salyga narystei ES (kaip omni.politics
> issiaiskinome). Dabar nesu toks tikras, ar naryste NATO nebuvo taip pat.
> Kita vertus – jei butumeme islike suveneria maza valstybe kuri nieko neturi
> vis viena viena ar kita forma butumeme priklausomi nuo kitu ir uzdustumeme
> svogerystes liune. Taigi, laisve mazai tautai turi savo kaina, ir nemaza.
> Todel valstybes savoka negali buti paaiskinama pavirsutiniskais

Neleistų išstoti? Tai čia kaip? Tankus atgintų? Visos kitos priemonės civilizuotoj visuomenėj yra sprendžiamos.

> [...]
> buti trumpalaikiai, ir tai – daznai sunku nustatyti, kuomet valdzia trukdo
> valstybes ekonomikai, o kada padeda (kas 4 metai keiciasi), nors pagal
> popierius lyg ir bando tai daryti. Iseinant is sios tautos saugojimo
> hipotezes galime teigti, kad masine gyventoju emigracija ir asimiliacija su
> kitomis tautomis kitose valstybese nera normalus reiskinys. Mes net patys
> tos asimiliacijos su afroamerikieciais bodimes – veikia savisaugos
> instinktas (naturalu). Tie patys Blyno mineti politologijos vadoveliai su
> tokiais apibrezimais tik patvirtina mano hipoteze – jauna karta turi

Žiūrėk plačiau. Cituoju politologijos vadovėlį:
„Tautą“ reikia traktuoti ne etninės bendruomenės, o politine prasme. Valstybės tauta – tai ne bendrija, kurią jungia bendri papročiai, tradicijos, kalba, savimonė. Tai bendrija, kurią vienija bendri politiniai tikslai. Be abejo, tautinis, kultūrinis, religinis vientisumas yra svarbi valstybės tvirtumo ir stabilumo prielaida. Jei kurios nors didesnės tautinės, religinės ar kitos grupės nepripažįsta esamos valdžios, jos sudaro pavojų valstybės egzistavimui.

Gal ir gimsta.  Pamatysim :)