Tema: Re: Valstybe. Kas tai?
Autorius: abc
Data: 2009-11-02 22:05:23
"Blynas" <blynasTRINTI@gmail.com> wrote in message
> Komentarai žemiau.
> Nereikia demagogijos. Kodėl ir kaip yra svarbu ne mažiau, nei rezultatas.
> Todėl savanoriškai stojom ar ne yra labai svarbus argumentas.

Kokia dar demagogija? Kartoju: jokio skirtumo, ar pats eini i prazuti, ar
Tave veda. cia ir durniui turetu buti aisku.

> Neleistų išstoti? Tai čia kaip? Tankus atgintų? Visos kitos priemonės
> civilizuotoj visuomenėj yra sprendžiamos.

Tamsta dar vis gyvenate 1910 metais ar kaip? Tam yra pigesniu ir
diskretiskesniu metodu.

> Žiūrėk plačiau. Cituoju politologijos vadovėlį:
> „Tautą“ reikia traktuoti ne etninės bendruomenės, o politine prasme.
>  >Valstybės tauta – tai ne bendrija, kurią jungia bendri papročiai,
> tradicijos, >kalba, savimonė. Tai bendrija, kurią vienija bendri
> politiniai tikslai. Be >abejo, tautinis, kultūrinis, religinis vientisumas
> yra svarbi valstybės tvirtumo >ir stabilumo prielaida. Jei kurios nors
> didesnės tautinės, religinės ar kitos >grupės nepripažįsta esamos
> valdžios, jos sudaro pavojų valstybės >egzistavimui.

Tamsta norejot pasakyti: ziurek siauriau??

Blyne: tamstos pateiktas apibrezimas is vadovelio yra inversinis, t.y. jis
sako ta pati ka ir as, tik atvirksciai, is kitos puses. Tas apibrezimas
kelia valstybe auksciau tautos ir tuomet nagrineja kaip prie valstybes
prisilipdo visa kita. As gi sakau, kad tauta yra auksciau uz valstybe.
Kodel? Todel, kad dalys, sudarancios tauta nekinta per ilga laikotarpi
(tarkime, 50 metu) ir sudaro salygas viskam kitam: lengvesniam bendravimui,
prekybai, bendriems ekonominiams ir politiniams tikslams. Tuo tarpu pas mus
politineje plotmeje kas 4-20 metu pucia nauji vejai (demokratineje
santvarkoje), valstybiu sienos keiciasi ryskiai irgi kartu su politine
santvarka (paziurekime koks margumynas – nuo Airijos iki Bulgarijos) – ES
padeda mums issaugoti tauta trumpuoju laikotarpiu, bet uztikrina tautines
asimiliacijas (tautos nykima) ilguoju. Tas vadovelio apibrezimas man
nepatinka ir yra sustabarejes, jis tarsi bando pateisinti pacios
politologijos egzistavima. Pirma atsiranda tauta, po to – politiniai
tikslai. Nera tautos – poltiniai tikslai braska. Tai pasako tamstos
pateiktas apibrezimas.
Apie kokius politinius tikslus mes galim sneketeti pvz Lietuvoje? Tikslas
vienas – pripildyt savo kisene, isnaikinti vidutiniaja klase, ir buti NATO
ir ES nariais bet kokiomis salygomis mainais gaunant atgalios garantija, kad
Rusija musu vel neuzpuls. Taskas. Visa kita – kaip Dievas duos. Akivaizdu,
kad Dievas nesiruosia mums lietuviams nieko duoti po sia santvarka, isskyrus
skurda skolose (nors ir esame ES nariai!). Tikejomes gyventi taip, kaip
Vakarai. Dabar pamatem, kaip Vakarai is tikruju gyvena. Nieko ten
stebuklingo nera (tiksliau sakant – paslepta sh kruva). Baige pustis JAV
diktuojamas finansinis problemu burbulas, ir tiek. Dabar metas ‘’nuleisti
gara’’. Naturali kapitalizmo ciklo dalis. Koks bus sekantis ciklo etapas –
ne vienas is musu to nepatyre, todel negali adekvaciai vertinti. Netgi
sypsena kelia dabartines sistemos isaukstinimas. Vat kai pereisim visa
kapitalizmo cikla (pagal Sovietu nuzudyta Kondratjeva) – tuomet galesim
veblenti, kad kazka suprantam ekonomikoje.

PS Jeigu zmonems yra svarbesne valstybes, nei tautos savoka, tuomet kam
apskritai sneketi apie lietuvybe ir jos issaugojima? Kas tai yra – musu
kliedesiai, propaganda patiems sau? Galetu valstybes vadintis Valstybe I,
Valstybe II, Valstybe III ir t.t. Nesutinku su tokiu pavirsutinisku
vadoveliniu apibrezimu. Tol kol gyvuoja tauta, tol gyvuoja valstybe. Nera
tautos – nera vientisu interesu valstybes, tik is daleliu sulipdyta
imperija, kuri arba subyra, arba kurioje susiformuoja naujas tautinis
vienetas (mutacija) ir ji toliau gyvuoja.

PPS Musu pavyzdys: turime valstybe, bet neturime tautos. Tauta net
nesuvokia, kam ji yra reikalinga (kai kurie komentarai, kasdieniai elgesio
pvz gatveje). Gyvena kiekvienas sau (neduok Dieve susibiciuliauti, ar
pasidziaugti, kad kaimynui geriau sekasi). Pasekme – valstybes krize.
Paimkime Armenija-  4mln gyventoju, o uzsienyje gyvena dar 7mln. Jie
nespjauna taip i savo iseivius. Tas pats su lenkais – 40 milijonu lenkijoj,
10 milijonu - JAV. Tai ka, pagal Blyno vadovelini apibrezima tautos atstovai
uzsienyje nepretenduoja buti pilieciais? Komentaru kaip ir nereikia.
Nenuostabu, kad po to visokie priedurniai ima skirstyti emigrantus i
pirmarusius (isbegusius 1930aisiais) ir antrarusius (isbegusius po 1990uju),
nors net nesusimasto, kad kiekviena seima turejo savas aplinkybes kodel
isvyko ir nebegali grizti. Nieko, istorija tuoj parodys tokiems, kur badas.

--

PPPS amegink tureti 30% provoslavu pas save kaip Latvijoje ar Estijoje. Ten
jau iskart tai sudaro problemu funkcionuoti valstybei – nes valstybe nevykdo