Tema: Re: Apsvieskit biski apie zidinio nuotolius
Autorius: AloneWolf
Data: 2013-10-16 09:46:20
Trumpas atsakymas, į prisegtas nuotraukas: reikia daugiau šviesos.

p.s.

Šviesa - fotografija tai šviesa.

Tai šviesa kuri patenka ant šviesai jautrios srities.

Šviesa į fotoaparatą patenka pro diafragmos angą.

Tai vyksta darant kiekvieną nuotrauką – su skaitmeniniu, analoginiu
fotoaparatu arba vaizdo kamera.

Diafragma – prietaisas fotoaparato objektyvo optiniame centre, skirtas
reguliuoti praeinančių šviesos spindulių srautą (Diafragmą keičia ir
ryškumo gylį).

Diafragma yra kintamo dydžio anga.

Šis skersmuo matuojamas ne absoliučiais dydžiais, o jo santykiu su
objektyvo židinio nuotoliu. (Židinio nuotolis – optinės sistemos dydis,
nurodantis, kaip stipriai sistema surenka ar išsklaido šviesą. Nuo jo
priklauso lęšio sukuriamas atvaizdo dydis. Kuo yra didesnis židinio
nuotolis, tuo yra didesnis sukuriamas atvaizdas.)

Pamokėlė: židinio nuotolio daugiklis (
http://www.efoto.lt/naujienos/zidinio_nuotolio_daugiklis )

Plačiai atvėrus diafragmą galima fotografuoti ir esant mažiau šviesos
(fotografuojant judančius objektus ar tiesiog neturint stovo išlaikymo
pernelyg ilginti nėra kaip).

Todėl aparatas ar objektyvas, kuriame galima nustatyti mažesnę (labiau
atvertą) diafragmos reikšmę šiuo požiūriu yra geresnis.

Tai ypač svarbu skaitmeniniams aparatams, kuriuose maksimali galima
išlaikymo trukmė yra ribota (toliau ją ilginant, gaunamas vaizdas jau
nebešviesėja).

Plačiai atverti diafragmos neretai negali mažų gabaritų skaitmeninės
kameros, nes reikalingas jos plotas mažų matmenų objektyve sunkiai
realizuojamas.