Tema: Ats.: Apsvieskit biski apie zidinio nuotolius
Autorius: siGis
Data: 2013-10-14 15:00:00
Aciu.
Jus tikras Fotografas suprantatntis reikalo esme. Učites studenty -
cia kitiems gudruciams.

Suprasdamas viska ka taip detaliai isdestete ir uzdavinejau savo
klausimus. Matricos dydis ir tasku tankis, ir dydis yra is esmes tas
pats optinis zumas nors fizika visai kita. Kalbant apie pateikta
pavyzdi geresnis didelis vistos atvaizdas su muiline, ar mazesnis su
pazangesniu fotoaparatu priklausys nuo to kokiu matricos tasku
skaiciumi ta vista bus atvaizduota. Tai yra vistos detalumas, arba
raiska. Cia kaip tik tas atvejas kai mazesne gali buti geriau. Fizika
pakankamai gerai suprantu. Mane labiausiai domina kaip tai atrodo
praktiskai. Tas vadinamas zumas yra salygiskas dalykas nusakantis kiek
kartu objektyvas padidina vaizda nuo pradinio vaizdo esant maziausiam
zidinio nuotoliui. O tas pradinis, jei parasyta pvz. 10mm, ar visuomet
nepriklausomai koks objektyvas bus vienodas?

Lyginant su Leika 34.1/2.84=12,01 ir dviem Samsungais 200/18=11,11
optines galimybes abiem atvejais labai panasios. Zinant kad Samsungo
matrica gerokai didesne, o tasku tankis daleiskim vienodas, samsungo
nuotraukoje višta turetu gautis mazesne? Ar tokia pat (milimetrai tai
tie patys)? Jeigu visa konstrukcija suderinta tokio pacio dydzio
atvaizdui sufokusuoti i visa didesnes matricos plota. Leikos didinimas
kartu su I-zoom, kai gaunasi x24 mane tenkina. Yra I-zoom  ir
fotoaparate. Matyt galiu tiketis, kad ta objektyvu pora bus pakankama
ir nebereikes po kurio laiko dar ko nors ieskoti.

Dar vienas klausimas. Ka duoda toks pat didinimas prie ilgesniu
milimetru? Siauresniu kampu iskirptas mezesnis erdves plotelis
sufokusuotas i didesne matrica gal turetu reiksti stipriai didesnes
raiskos vaizda, o kartu ir vizualiskai ekrane stebima didinima?

Kalbedamas svarstau tikedamasi, kad nurodysite kur gal but klystu.
Nesinori svaistytis sekcijoje dulkanciai objektyvu kolekcijai.

"Vilkas Pilkas"  parašė naujienų

1. Zoom-as  - pasako tik tiek, koks yra konkretaus objektyvo ilgojo ir
trumpojo zidiniu santykis. Ir nieko nepasako apie tai, kokio dydzio
degtuku
dezutes projekcija bus suformuota ant matricos pavirsiaus. Pavyzdziui
paimkime du hipotetinius objektyvus, vienas su 10-100 mm zidinio
nuotoliu, o
kitas - 20-200 mm. Ant abieju bus parasyta 10x zoom, bet objektyvai
tai
skirtingi.
2. Atsakant i klausima - taip, su dviem objektyvais 18-55 ir 50-200 tu
gausi
toki pati degtuko dezutes projekciju dydzio diapazona matricos
pavirsiuje,
kaip ir naudodamas viena 18-200mm objektyva. Ar 200mm zidinio nuotolio
uzteks - priklauso nuo konkrecios uzduoties: kokio dydzio
fotografuojamas
objektas, koks atstumas iki jo, kokio dydzio norimas gauti to objekto
projekcijos dydis matricoje.

Noreciau atkreipti demesi i viena fakta, kurio daug kas neivertina.
Vat kad
ir Tamstos pamineta Leica 2.84-34.1 mm. Esme tame, kad prie f=34.1mm
ji
suprojektuoja matricoje kazkoki vistos, tupincios ant laktos, dydi.
Sakykime
tai yra 1 mm. O dabar uzsidekime 34.1 mm zidinio nuotolio objektyva
ant
kokio nors pilno kadro (matricos dydis 24x36mm) fotoaparato. Siuo
atveju
turime lygiai toki pati 1mm dydzio vistos atvaizda matricoje. Dabar
padarykime sakykime 10x15 cm nutraukas is abieju kadru. Ir turime
stebukla -
su muiline darytame kadre ta vista yra dafiga didele ("dafiga" = x cm,
priklauso nuo muilines matricos dydzio), o pilno kadro fotoaparatu
darytoje
nuotraukoje ta vista kur kas mazesne (jos dydis yra x/(43.27/muilines
matricos istrizaine) cm). Ar tai reiskia, kad muilne geriau zoomina?
Ne, tai
reiskia tik tiek, kad jos matrica mazesne.
Isisavinus sia teorija, galima gilintis toliau apie matricos pikselio
dydi,
atvaizdo rezoliucija, bet cia jau sekantis etapas.

Sekmes!