Tema: Re: Apsvieskit biski apie zidinio nuotolius
Autorius: Vilkas Pilkas
Data: 2013-10-14 15:50:28
> Tas vadinamas zumas yra salygiskas dalykas nusakantis kiek
> kartu objektyvas padidina vaizda nuo pradinio vaizdo esant maziausiam
> zidinio nuotoliui. O tas pradinis, jei parasyta pvz. 10mm, ar visuomet
> nepriklausomai koks objektyvas bus vienodas?

Nelabai supratau klausimo. Pradiniu vadinkime konkretaus objektyvo trumpaji
zidinio nuotolio atstuma, galiniu - ilgaji. Zoomas - tai ilgojo ir trumpojo
santykis.
Trumpasis ir ilgasis zidinio nuotoliai visada buna parasyti ant objektyvo.
Jei objektyvas fiksuoto zidinio nuotolio - ant jo bus tik vienas zidinio
nuotoli nusakantis skaicius.

> Lyginant su Leika 34.1/2.84=12,01 ir dviem Samsungais 200/18=11,11 optines
> galimybes abiem atvejais labai panasios.

Kas turima galvoje, sakant "optines galimybes" ? Man asmeniskai tai
chromatiniu aberaciju kiekis suformuotame atvaizde, ir skritulio, kuriame
objektyvas sugeba suformuot plokscia projekcija, skersmuo.
"Plokscia" - pavartojau supaprastintai, realybeje to nera. Bet jau supratau,
kad Tamsta ne vakar gimes, tai manau suprasi, apie ka eina kalba :)
Objektyvo sviesingumas ir vinjetavimo lygis taip pat priklauso siai
kategorijai, taciau kol kas, sakyciau, jie ne tokie svarbus.

> Zinant kad Samsungo matrica gerokai didesne, o tasku tankis daleiskim
> vienodas, samsungo nuotraukoje višta turetu gautis mazesne? Ar tokia pat
> (milimetrai tai tie patys)?

Jei priimame, kad tasku tankis abiejose matricose yra vienodas (kad butu
lengviau aiskintis, be to, tai nedaug prasilenkia su realybe), tai taip,
Samsungo nuotraukoje (del aiskumo - turima galvoje popierines vienodo
formato nuotraukos) vista bus mazesne. Nes nu pagalvok - i ta pati
popieriaus plota printeris turejo sukisti daugiau pikseliu.

> Leikos didinimas kartu su I-zoom, kai gaunasi x24 mane tenkina. Yra I-zoom
> ir fotoaparate.

Nezinau, kas yra I-zoom, negaliu komentuoti.

> Dar vienas klausimas. Ka duoda toks pat didinimas prie ilgesniu milimetru?
Kaip jau minejau - kol kas pamirsk zodzius "didinimas", "zoom" ar kazkoks
"I-zoom". Jie tik trukdo suprast esme.
Tau turi buti neidomu, koks tas "didinimas". Tau turi but svarbu tik
objektyvo zidinio milimetrai, matricos ir pikselio dydziai.

> Siauresniu kampu iskirptas mezesnis erdves plotelis sufokusuotas i didesne
> matrica gal turetu reiksti stipriai didesnes raiskos vaizda

Taip, "siauresniu kampu iskirptas mezesnis erdves plotelis" (o tai daro
objektyvo milimetrai) raiska didins. Na o didesne matrica su tokio pat
dydzio pikseliais - raiskos nedidins. Nepamirsk, kad raiska nepriklauso nuo
matricos dydzio. Ji priklauso nuo objektyvo zidinio nuotolio milimetru ir
pikselio dydzio. Jei nuotraukoje Tau aktuali tik viena vista - nu ir pofig,
kad su didele matrica prie to paties zidinio nuotolio  i kadra sutilps visa
vistide, Tau jos juk nereikalingos. Vistos, padidintos nuotraukoje iki
vienodu dydziu ekrane detalumas abiem atvejais bus toks pat.