Tema: Re: Lietuviskas importas-eksportas
Autorius: RaR
Data: 2010-11-25 13:42:04
> Tai jei ukiskai - del emigrantu uzdirbtu $$$ pas Petra kisenej atsiranda
> $$$, t.y. pajamos - taip ir LT gauna dali emigrantu pajamu, t.y. pinigas i
> kisene, o ne is kisenes.. t.y. emigracija naudinga - bet tik iki tol, kol
> emigrantas dali $$ isleidzia lietuvoj?

Jeigu tu gauni pinigų - tai yra naudinga, nesvarbu kur tu tuos pinigus išleidi. Aš nerašiau kur tuos pinigus geriau uždirbti/išleisti, rašiau tik kaip jų uždirbimo/išleidimo vieta veikia šalies prekybos balansą. Užsienio parama - ar vyriausybiniu lygiu, ar privačiu (turtingas dėdė iš Amerikos) leidžia leisti neuždirbtus pinigus. Gerai tokie pinigai ar ne?

> del uzsienio investicuju - na investicija tai man atrodo yra - idejei lita
> pasiemei du.  Tai kokios cia pajamos?  Tarkim atejo jonas, idejo petrui i
> kisene lita - veliau pasieme du.

Tai aš ir rašiau, kad investicijos neigiamai veikia prekybos balansą. O kai tos investicijos pradės atsipirkinėti, tai gali būti tik teigiamai veikiamo prekybos balanso dėka, nes kad gauti pinigų, turi kažką parduoti. Net jeigu parduosi vietiniam pirkėjui, tie jų vis tiek turės iš kažkur gauti, jei investuotojas pelną išsivež į užsienį. O jeigu investuotojas įdeda konvertuojamą valiutą ir tenkinasi vietinės gamybos nekonvertuojamais tugrikais - tada puiku, gaminam tuos tugrikus ir džiaugiamės.

> Siaip - ziuriu i perspektyva Petro - ir matau - kuo toliau tuo daugiau ir
> daugiau jis bus skolingas.
>
> Kokios iseitys?

Kad Petras taptų vis daugiau skolingas, jam kažkas turi skolinti. Taigi, Petro sugebėjimas atiduoti skolas yra ne tik jo, bet (netgi daugiau) ir skolintojo problema. Jei skolintojas nesirūpins tuo, kaip Petras grąžins jam skolą, tai greičiausiai tuos pinigus praras. Tuomet jų atvejį galima bus vadinti parama.