Tema: Re: Ar gali visi gyventi gerai?
Autorius: abc
Data: 2010-01-11 02:05:45
taip, sutinku. kalbedamas apie konkurencija turejau omenyje butent Lietuva -
kaip mes atsilike, ir kaip procesai yra paveluotai vertinami (sprendziu
pagal antrastes spaudoje)

as nekaltinciau konkurencijos per se kaip visa ko bedos. nekaltinciau banku
per se. nekaltinciau mokslo progreso per se. nekaltinciau valdzios per se.
nekaltinciau korporacijos per se. nekaltinciau globalizacijos per se. bet
paziurekim i paradoksa - nors atskirai paimti sie veiksniai yra logiski, bet
kartu juos sudejus - tai neblogas TNT. viskas priklauso nuo visuminiu
aplinkybiu. siandien iseina, kad privatus verslas deka privaciai valdomos
pinigu emisijos, isvyste sau reikalingas technologijas ir globalizacija, kad
post faktum uzkariautu pasauli ir nusiperktu kokius jiems reikia sprendimus,
bet kokiuose kabinetuose. O kas link konkurencijos - nesunkiai eliminuos
visus konkurentus, kurie bandys juos pajudint. Tai yra kaina, kuria mokame
uz taika. Kas idomiausia, tai kad economy of scale veikia ne visur. aisku,
galima gincytis, kas geriau, pvz: ar geros kokybes zuvis 20% (seni laikai),
ar prastesnes kokybes zuvis 40% zmoniu (dabartiniai laikai). bet ir pirmu,
ir antru atveju badauja bent 60% (% isgalvoti, bet esme supratot).

globalizacija - tai korporaciju irankis. be abejo, didziosioms 500
korporaciju, gaminanciu 52% pasaulio produkcijos, viskas, kas vyksta
siandien - tik i nauda. bet tokiais tempais ir toliau konsoliduojantis tai
paprasciausiai reiskia, kad ateityje Tu gali uzmirsti apie savo versla, ir
jei noresi nusipirkti kazko geresnio paesti, turesi dirbti tik pas juos.

Del monopoliju: nemanau, kad Microsoft yra geras pvz, tai viena is
nedaugelio mano manymu bendroviu, kurios ikurejas yra zmogus, kuriam ne vien
$$ pries akis shvyti. Jeigu atmintis nepaveda, jis yra finansaves Apple,
kuomet sie buvo prie bankroto ribos. Prie tokiu sveiko proto verslininku
priskirciau ir Sorosa, Buffeta.... .

Vilniaus Prekyba tik nuomoja lentynas, t.y. jie uzsiima NT verslu, daugiau
nieko. jiems visiskai nusisvilpt kokie produktai tose lentynose guli, svarbu
kad jie padetu atpirkti investicijas. tokie patys savo sudetimi produktai
guli ir Norfoje, bei IKI - tik siek tiek kitose pakuotese, kitu firmu.
Kitaip tariant, kokybiskai maisto prekes, esancios skirtinguose
supermarketuose skirtingais pavadinimais, pirkeja veikia minimaliai, todel
monopolija/oligopolija de facto egzistuoja.

Butu idomu isgirsti kokias problemas kokioms valstybems yra padejes
isspresti TVF, nes kol kas man regis - tai tik esamu skolu refinansavimas,
ir daugiau nieko (davimas laiko, bet laikymas ant kabliuko).