Tema: Re: Ar gali visi gyventi gerai?
Autorius: RaR
Data: 2010-01-08 10:20:11
Nors sutinku, kad monopolizacija - blogas reiškinys, bet nesutinku kad krizių priežastis yra konkurencijos nebuvimas. Manau, kad krizių priežastis - būtent arši konkurencija, dėl ko ekonomika vystosi itin sparčiai, vartojimas skatinamas naudojant įvairius dopingus - paskolas ir marketingą. Dėl to ir atsiranda disproporcijos - kažkas suvartoja daugiau nei uždirba, kai kas prigamina daugiau nei suvartoja ir vyksta skausmingos korekcijos. Tiesą sakant, net monopolijos dažnai yra natūrali konkurencijos išdava.
O dėl socialinių garantiju, tai manau kad būtent didelė socialdemokratijos dozė ir išgelbėjo kapitalizmą, ypač po antrojo pasaulinio karo. Tuo metu ir nebuvo labai gilių ekonominių krizių. Žlugus SSSR ir komunizmo grėsmei pradėta vėl smarkiau eksperimentuoti su laisva rinka, pradėjo kilti vis didesni burbulai ir gilesnės krizės.