Tema: Re: Ar gali visi gyventi gerai?
Autorius: RaR
Data: 2010-01-10 12:53:40
>nes jai subyrėjus, bus netenkama darbo vietų (arba eis probkėm kažko
>sudėtas kapitalas), atsiradus bedarbiams (pasitraukus investuotojams)
>darosi problemos su valstybės stabilumu, valstybė >skolinasi/spausdina
>popierą ir pučia burbulą toliau - uždaras ydingas ratas.

Bet didžiosioms korporacijoms tos krizės duoda ir naudos. Valstybės
problemas dažniausiai sprendžia taikydamos "Vašingtono konsensuso"
priemonės - arba TVF liepiamos, arba savo noru, nes tai dabar populiaru. Dėl
biudžeto apkarpymų ir privatizacijos krenta darbo jėgos kaina,
liberalizuojami darbo santykiai, galima gan pigiai nusipirkti valstybinių
įmonių.

>Pavyzdžių galima į studiją?

Na, kad ir "Microsoft". Tų pavyzdžių galima būtų prigalvoti ir daugiau, o jų
būtų dar daugiau jei valstybės nevykdytų antimonopolinės politikos. Pvz.,
jei negrėstų antimonopolinės priemonės, manau, kokia "Maxima" be didelio
vargo būtų užėmusi kokių 90 proc Lietuvos mažmeninės prekybos rinkos.

>P.S. Kad būtų teisingas vertinimas, pvz.: kokius nors naujus vaistus nuo
>vėžio, kol konkurentai neprasuko savo mokslinių tyrimų ir aprobacijos iki
>galo (keli metai), prašome nelaikyti monopolija, tik >elementariu
>technologiniu lag'u.

Na, ne tik technologinis lagas. Dar yra patentai, kurie galioja 16-20 metų.
Bet čia gal nelabai į temą. Tiesiog verslas ilgainiui linkęs koncentruotis,
ir jei ne monopolijos, tai oligopolijos tikrai susidaro labai dažnai. O tada
jau prasideda karteliniai susitarimai - ir tai būtų žymiai dažnesnis
reiškinys, jei su tuo nekovotų valstybės.

Čia aš netvirtinu, kad monopolijas valstybė visada turi ardyti. Bet tai, kad
jos susidaro savaime, man abejonių nekyla.