Tema: Re: Ar gali visi gyventi gerai?
Autorius: abc
Data: 2010-01-08 02:56:27
pasaulio praktika rodo tai, kad absoliuti dauguma valstybiu, uzliuliuotu
kapitalizmo baikes (geras gyvenimas pleciantis pinigu masei per bankus,
suvokimas, kad valstybe jumis pasirupins - duos pensijas, pasalpas, darba,
dar velniai zino ka), nustojo kovoti del savo vietos po saule (kai gavo
teises, uzmirso pareigas). tai istoriskai tikrai nera nauja ir, ko gero, yra
pagrindine krizes priezastis musuose (konkurencijos nunykimas tarptautiniu
mastu - ekonomika statyta ant burbulu, ir niekas nesusimaste, ar toks
kilimas nera per lengvas, kasmet komunistams valdant imtos neaisku kaip
efektyviai panaudotos paskolos, strateginiu objektu lesos pravalgytos).
komunizme buvo - valstybe duos darba, paskutinius 30 metu monetaristiniame
kapitalizme labai panasiai (kol viskas gerai, tol gerai, o kai viskas ima
byreti, tai - pelnas man, o nuostoliai - Tau, mokesciu moketojau). tik kada
visuomene tai pripazins?

PS reiketu atskirti socialine/politine laisve (demokratija) nuo finansines
nelaisves (kazkieno kito, ne valstybes rankose, koncentruota pinigu
politika) ir tuomet vaizdelis bus aiskesnis ir pasidarys aisku, su kuo
reikia dirbti.

PPS siek tiek juokinga, kuomet kokios nors valstybes valdzia paskelbia, jog
kovoja su monopolijom. deja, istoriskai visa kapitalizmo esme ir yra - kurti
monopolijas. vadinasi, jau pasiekem idealu sistemos stovi per globalizacija,
kuomet toliau nelabai yra kur, laukia tik esminiai sistemos pokyciai. Tiesa,
kad ir kaip blogai butu, nauja sistema nebutinai bus geresne, uz dabartini
kapitalizma.

http://www.youtube.com/watch?v=OAU2o6r9k_8

Kontroliuojancio monopolijas/oligopolijas mechanizmo siai dienai nera, todel
tai, kad valstybe isarde leo.lt galbut ir yra nuopelnas (tiesa sakant, siuo
reiskiniu per daug nesidomejau). is principo visiems geriau gyventi tuomet,
kai tarp verslu yra uztikrinta didele konkurencija ir politines/socialines
gyvenimo salygos yra stabilios (nera kruvinu revoliuciju ar didelio
nusikalstamumo - uztikrintas tam tikras minimalus pragyvenimo lygis
valstybeje).. kazka is siu dalyku turim, kazko neturim Lietuvoje - jeigu
suprasim, kas yra svarbu, galesim pradeti dirbti geroves linkme.

"Taiikii" <vardutis.pavardutis@gmail.com> wrote in