Tema: Re: Ar gali visi gyventi gerai?
Autorius: Vasaris
Data: 2010-01-10 08:46:36
> Na, neskirstyčiau konkurencijos į piktybinę ar ne. Moralės versle nelabai
> daug yra, yra tik taisyklės ir jų priežiūra. Išlieka tie veiklos metodai,
> kurie laimi konkurencinėje kovoje. Ir nebūtinai jie naudingiausi vartotojui.

Pardon, kaip tik moralės ir neturėjau omenyje. Konkurenciją piktybine įvardijau dėl to, kad ilgainiui toks konkuravimo būdas atneša milžiniškų nuostolių visai visuomenei, o ne tik konkrečiam pirkėjui, arba jo tiekėjui. Tereikia išlipti iš mikroekonomikos bliūdo, arba šakinės ekonomikos rėmų ir pradeda matytis akivaizdžios problemos tokio "sambūvio". Aišku jeigu viską supaprastiname iki Darvinistinio išlikimo lygio, tada teoriškai galima visas konkurencines problemas pradėti spręsti seniausiais metodais - nėra žmogaus (ar žmonių grupės) - nėra ir problemos.
Šiaip tai keista pvz.: - normaliose visuomenėse jau senokai normalus individas griežtai skiria bet kokią bažnytinę veiklą ir pasaulietinį valdymą ir stengiasi blaiviai, ne naiviai, kad vieni kitu negalėtų naudotis. Tiesiog tą patį tereikėtų pritaikyti verslui, valstybei ir ekologijai/save išsilaikančiai subalansuotai plėtrai, ir gyventi taptų bemaž pakenčiama ;-)

> O paskolos ir marketingas - visiškai legalios veiklos kapitalizme.

Kol kas ;-). Tik jos neoptimalios. Be abejo aš neturiu omenyje normalių paskolų ir normalios rinkodaros, pagrįstos informavimu, pridėtinės vertės kūrimu, inovacija. Visi matome, kas darosi, kada pučiamas vartojimas - iš paskos pučiama gamyba, po to tą gamybą reikia išlaikyti, nes jai subyrėjus, bus netenkama darbo vietų (arba eis probkėm kažko sudėtas kapitalas), atsiradus bedarbiams (pasitraukus investuotojams) darosi problemos su valstybės stabilumu, valstybė skolinasi/spausdina popierą ir pučia burbulą toliau - uždaras ydingas ratas.

O viskas tik dėl vieno šūkio - "Norime gyventi geriau [dabar]!" :-)

> Nematau jokių priežasčių, dėl kurių laisvoje konkurencinėje kovoje negalėtų
> susidaryti monopolijos, nekalbant jau apie naujas verslo nišas. Tiesą
> sakant, jos dažnai ir susidaro.

Pavyzdžių galima į studiją?

P.S. Kad būtų teisingas vertinimas, pvz.: kokius nors naujus vaistus nuo vėžio, kol konkurentai neprasuko savo mokslinių tyrimų ir aprobacijos iki galo (keli metai), prašome nelaikyti monopolija, tik elementariu technologiniu lag'u.