Tema: Re: Noriu dirbt
Autorius: vedarinis
Data: 2010-10-02 13:57:27
Laikai pasikeite, o lozungai tie patys - a la "VISI drauge, brangus
proletarai, mokekim mokescius ir tieskim kelia i sviesu rytoju, nes tik SAVO
SALIAI esame skolingi uz gyvybe, ora, vandeni etc."  Globalizacija dabar -
kiekvienas savo laimes kalvis ir kiekvienas turi teise rinktis, kur gyventi
ar dirbti ir bet koks pasirinkimas nenusipelno paniekos kaipo "va,
emigrantas, tautos priesas, isdave Tevyne vardan kapitalizmo smeklos siulomo
materialinio pertrekliaus - von atgal braskiu skint i UK" ir t.t. Kiekvienas
dirbantis yra vertas pagarbos, nepriklausomai nuo jo darbo, uzdarbio ar
salies, kurioje jis dirba. Davatkiska moraline-patriotine tryda aktuali
nebent tiems, kas is tu naiviu patriotu pelnosi - aka isdidus vietiniai
minimumus mokantys verslinykai. Mokescius galima mielai moketi tuomet, kai
jie racionaliai paskirstomi ir efektyviai panaudojami ir/arba kai po
mokesciu lieka suma, leidzianti oriai isgyventi. Kadangi orus gyvenimas net
ne minimuma, o ir vidutine statistine alga gaunanciam LR pilieciui kol kas
nelabai imanomas, tai naiviai noretusi bent jau efektyvaus tu kukliu
mokesciu panaudojimo. Apie lesu panaudojimo efektyvuma reprezentatyviai
byloja sveikatos apsaugos, svietimo, vidaus reikalu ir kitu sistemu teikiamu
viesuju paslaugu kokybe - su siose srityse viespataujanciu chaosu nuolat
susiduria butent mases, todel argumentai kad "pasalpas gaunantys buduliai
yra pernelyg tupi, jog suvoktu, kaip jais rupinasi valstybe" siuo atveju
negroja. Ir chaosas tas toli grazu ne del lesu stygiaus, o del absurdisko
administravimo. Nera ukiskumo, elementaraus common sense. Ir tai - esant
paciai geriausiai vyriausybei is iki siol turetu. Baisu ir pagalvoti, kas
bus po kitu Seimo rinkimu, jei visgi sioji vyriausybe ju sulauktu.
Intelektuali publika masiskai bega i EP, nes vietinis Seimas mastanciam ir
save gerbianciam zmogui yra beprasmis ir zeminantis laiko svaistymas
kaunantis su grazuliais, uokom ir veselkom. Tauta boikotuos rinkimus, ateis
sauja prorusiskai angazuotu bereciu ir bambaliu alaus bei eilinikart
sviesaus rytojaus vizija papenetu bedarbiu ir atiduos savo balsus uz naujus
is garazo islindusius mesijus, kurie "moka daryti versla savo UABe -
susitvarkys ir Lietuvoj". Taigi vardan ko stengtis truks plys moket tuos
mokescius, jei po kiekvienu rinkimu laukia naujos reformos, abejotini
finansiniai eksperimentai, grandioziniai nuostolingi projektai? Galbut
protingiau sesely kaupti pinigus miglotai senatvei, perspektyvoje
stabilizavusis vidaus situacijai, juos investuoti nei patiketi nuo realybes
atitrukusiems (geriausiu atveju, blogiausiu - asmeniniu interesu turintiems)
gyventoju sumoketais mokesciais valstybes balansa uzkaisiojantiems
buhalteriams?