Tema: Re: Kaip sukontroliuoti sildymo kainas daugiabutyje?
Autorius: Laimis
Data: 2013-12-07 18:42:27
KEdas rašė:
> Dėl estetinio pastato vaizdo, geresnės ventiliacijos, mažesnių sąskaitų
> po 10 metų, didesnės buto vertės iš karto po renovacijos.

Aš aišku nesiimu spręsti apie visumą, tačiau kiek nutuokiu iš matytų
pavyzdžių aplinkui, tai ar tik ne dauguma atsisako ventiliacijos, nes
taupo? Tai šitą punktą, jei jo į tipinius/privalomus projektus dar
neįtraukė, kaip privalomo, gali išbraukti. O kartu pridėti aibę problemų
su kondensacija, pelėsiu, dėl ko šilumos sutaupymu nebetektų džiaugtis
jau gal po penkerių metų...
Kaip gali būti mažesnės sąskaitos po 10 metų, jei jos gal iki 20%
sumažėja iš karto (juk toks projektinis reikalavimas), o sutaupyta
energija atperka investicijas duokdie per 20 metų...?
Jei reikėtų atpirkti tipinį renovacinį milijoną tipiniam namui per 10
metų, tai niekaip nesigauna jo sutaupyti per šilumos sutaupymus, net jei
šiluma esmingai brangtų: tipinis kiauras namas per šildymo sezoną
suvartoja ~140-160 kWh/m^2, tai ~2000-2500 m^2 namas per sezoną
sutaupytų iki 200 MWh)
Per tą laiką su esama darbų ir medžiagų kokybe labai tikėtinai  nusimato
fasado ir apšiltinimo sluoksnio remontas, o Mazuronis dar siekia
garantiją patrumpinti iki 5 metų...
Tai imant dabartinį tipinį projektą (vieną kurį iš to paskelbto
renovuojamo namų sąrašo varčiau; jei trečią kartą, kai jį taiso, atneš
tokią chaltūrą/pritempinėjimų šūsnį, tai bijau, kad grėstų jau ir
nebegrįžti: kaip idiotams energetinis naudingumas/sutaupymas
akiplėšiškai, bet su parašais pritempinėjamas, išpūstos, nepagrįstos
sąmatos), viso to neapgalvotą skubą, projekto ir darbų kokybės
neužtikrinimą, taupymą, visai nesistebiu, kad administratoriai
nesiveržia veltis...

> Nesakau, kad 500Lt už kv. metrą yra normali ir atsiperkanti kaina.
> Man 40 kvadratų sienų apšiltinimas (iš vidaus) ir nudažymas kainavo
> 1200Lt už medžiagas (mediena, akmens vata, gipso kartonas ir dažai).
> Dabar kambariuose ir šilčiau, ir oras gaivesnis, ir šildoma 20% mažiau.

Iš kur pas tave oras gaivesnis? Iš šventos dvasios ar tavo nepagrįsto
įsitikinimo? Nes ventiliacija, tai nepakito, o tik, galima numanyti,
suprastėjo, nes dėžutė pasidarė sandaresnė.
O su tuo vidiniu apšiltinimu dar nesidžiauk. Nes labiausiai tikėtina,
kad turėsi problemų (nebent pakako proto STR'o paklausyti).