Tema: Re: Kaip sukontroliuoti sildymo kainas daugiabutyje?
Autorius: Laimis
Data: 2013-12-05 14:40:27
Vaidas rašė:

> Nesu tikras, bet kalbėjo, kad šitą baudą/sąskaitą prižiūrėtojai negali
> persiųsti gyventojams, nebent jie atsisakė atlikti patobulinimus xyz,
> būtinus cirkuliacijoje dingstančios šilumos kiekiui sumažinti.

Taigi va:
http://www.15min.lt/ikrauk/naujiena/svarbu/sostines-laisves-prospekto-daugiabucio-namo-gyventojai-gere-vandeni-su-legioneles-bakterijomis-papildyta-castrade-service-direktoriaus-komentaru-515-371962

Gavo tas viršnorminės šilumos sąskaitas ir daugiau, tačiau kažkaip su jų
apmokėjimu neskubama. Ar tik nenusimato čia dar koks teismų maratonas.
Yra dar ir tas momentas, kad šilumos tiekėjai čia truputį skiedžia:
realiai tie viršnorminiai šilumos nuostoliai yra ir žiemą (jie niekur
nedingsta), tačiau žiemą kažkodėl viršnorminės šilumos nebelieka (už
kurią dar visai neseniai buvo atsakingi ir patys šilumos tiekėjai; neva
dėl to, kad nuostoliai naudingai dalyvauja šildyme, tai jų kaip ir
nebelieka :-)) Tad tų sąskaitų pagrįstumas...
VKEK sprendimai/nuomonė neretai patys sau (ar net įstatymams).
Pavyzdžiui įdėmiau paskaičius VE motyvaciją ir argumentaciją:
http://www.regula.lt/lt/viesosios-konsultacijos/2013%20metai/2013%2005/Vilniaus%20energija_2013%2005%2030.pdf

man tampa suprantama, kodėl šilumos tiekėjai nejudinami (dėl neva
nesutvarkytos vandens apskaitos ir šilumos ūkio įstatymo 15 str., kai
negalima paskirstyti neapskaitytos šilumos karštam vandeniui ruošti),
nes teismuose gali nutikti nemenkas UPS...

> Nes tai vėl - gyventojai neišmano šilumos sistemų, todėl samdo
> (praktiškai jis buvo paskirtas, o ne pasamdytas) asmenį, kuris prižiūri.
> Tai jei jis netinkamai atlieka priežiūrą ir nepasako "chebra,
> cirkuliacijai reikia daugiau šilumos, nei norma, turime daryti tą ir tą,
> kainuos tiek ir tiek" (čia galima įtraukti tavo minėtą skaitiklių
> patikrą) - tai negi gyventojai kalti?

Gyventojai nekalti, jei jie neinformuojami. Tačiau šviečia man, kad
dažniausiai tie gyventojai žagteli dėl numatomos modernizacijos sąmatos,
kategoriškai atsisako pačios modernizacijos (jei net dėl būtinojo stogo
remonto kiek aistrų būna) ir paskui dar keikia neūkišką administratorių...