Tema: Re: Q. Bauda su foto ir dviratininkų saugumas
Autorius: KEdas
Data: 2010-09-14 17:08:01
Laimis rašė:
> Kokia turėtų būti imtis? Visų dviratininkų? Kraštinė (suabsoliutinta,
> apibendrinta) tikimybė žūti dėl konkrečios *eismo* rūšies yra tos rūšies
> žuvusiųjų eismo dalyvių skaičius iš visų eismo dalyvių (ar žuvusiųjų)
> skaičiaus.
> Tai ar yra koks skirtumas, kad santykinė tikimybė žūti dviratininku iš
> dviratininkų yra, tarkime (1 iš 1000) iš 11, o automobilininku iš
> automobilininkų 1 iš 100000 (iš 159)?
>
> Bent man taip šviečia.

Ai, Laimi, baigiam ginčytis. Geriau ateik į bent vieną iš organizuojamų
akcijų, kurios skirtos REALIAM dviratininkų saugumo gerinimui. Štai tekstas:

---------------------------
BĮ Vilniaus sveiko miesto biuras rašė:
 > Kviečiame visus gyventojus savanoriškai įsijungti į Europos judriosios
 > savaitės rugsėjo 16 - 22 d. renginius ir prisidėti prie švaresnės,
 > mobilesnės Europos kūrimo – keliauti ne automobiliu, o pėsčiomis,
 > dviračiais ir viešuoju transportu.

Organizuojamas eilinis beprasmiškas pasivažinėjimas. Jei tai darytų LDB
ar kokia kita ne už mokesčių mokėtojų pinigus išlaikoma organizacija,
tai viskas būtų OK, bet kai tai daro žmonės, kurie turi galimybes
priimti dviratizmo plėtrą skatinančius sprendimus, tai čia jau ne OK.

Tokie valdžios organizuoti pasivažinėjimai uždarytomis miesto gatvėmis
niekaip neįtakos dviračių skaičiaus transporte didėjimo, nes niekas iš
važiavusiųjų nesiryš tokio judrumo gatvėmis kaip Narbuto važiuoti į
darbą ar į parduotuvę, kai jos neuždarytos. Mano manymu ši akcija yra ne
tik, kad beprasmė, bet net ir žalinga, nes bandomas sudaryti įspūdis,
kad valdžia populiarina dviratizmą, kai tuo tarpu naudinga linkme
realiai nedaroma nieko.

Olandijoje, tuo tarpu, požiūris yra kiek kitoks. Nuo 1990 metų vykstanti
sėkminga valdžios iniciatyva „Dutch Bicycle Master Plan“ vienoje iš 140
atliktų studijų nustatė:
„Dviračių naudojimo populiarinimas negerinant dviračiams skirtos
infrastruktūros yra beprasmis. Olandijos gyventojai ir taip žino kas yra
dviratis ir kaip juo naudotis. Dviračių populiarinimui nereikalingi
plakatai gatvėse, tam reikia adekvačios, tinkamos infrastruktūros“.

Įdomu tai, kad minėtasis planas gimė parlamento iniciatyva, dėl jo
tarėsi ministerijos ir nevyriausybinės organizacijos, o priemones kuria
ir įgyvendinimą koordinuoja dviratininkų bendrija (fietsberaad). Savaime
suprantama, jie už tai iš valstybės gauna finansavimą, takus irgi tiesia
ne iš nario mokesčio :)
Plano pirmų 10 metų apžvalga yra čia:
http://www.fietsberaad.nl/library/repository/bestanden/The%20Dutch%20Bicycle%20Master%20Plan%201999.pdf
Daugiau pamąstymų apie tokius renginius ir tokį „populiarinimą“ galite
pasiskaityti čia: http://crapwalthamforest.blogspot.com/2 ... cling.html

Judriosios savaitės proga siūlau protesto akciją prieš beprasmius
renginius ir veiklos imitavimą.
Taigi, reikia pasidaryti transparantus ir su jais pasitikti į Vilniaus
rotušės aikštę atvažiuojančius sveiko miesto biuro organizuoto
pasivažinėjimo dalyvius. Manau, kad aikštėje eilinį kartą bus pliurpiama
apie dviračio naudą sveikatai, kad reikia daugiau rūpesčio
dviratininkams ir valdininkai vieni kitiems dalins ditirambus. Kritiški
transparantai gal kiek pagyvintų renginį. :)

Šūkiai galėtų būti tokie:
--------------
Mažiau kalbų, daugiau takų.

Biudžete turi būti numatytos lėšos dviračių infrastruktūrai!

Kuo mes prastesni už olandus? (ant Olandijos infrastruktūros nuotraukos)
Nuotrauka maždaug tokia: http://goo.gl/maps/XSPW

Šiemet infrastruktūrai skirta
Vilniuje:
Dviračių – 0,050 mln. Lt
Automobilių – 64 mln. Lt
Lietuvoje:
Dviračių – 0,1 mln. Lt
Automobilių – 1 800 mln. Lt
---------------

Jei kas sugalvosite geresnių – būtinai pasidalinkite.

Kanarėlės rotušės aikštėje turėtų pasirodyti 2010-09-18 13:00, tad
plakatus išskleisti reikėtų anksčiau.

Kita siūloma akcija priklausys nuo oro sąlygų.
Jei lis ar danga bus drėgna – siūlau nudaužyti bordiūrus perėjose
kuriose yra įrengti dviračių takai, kad žmonės galėtų važiuoti ten, kur
jiems ir skirta, o ne ieškoti vietos, kur bordiūras žemesnis. Viena tam
tinkama vieta yra prie Kosciuškos g. 1 esančioje perėjoje

Paveikslėlis
ftp://katalogai.serveftp.com/Nenuleistas_bortas.jpg

Jei oras bus geras, o danga sausa, siūlau nupiešti dviračių ženklų ties
autobusų stotelėmis ar kitose vietose, kur pėstieji nėra įspėjami, kad
eina ar stovi ant dviračių tako. Dažnai jie tai daro ne piktybiškai, o
iš nežinojimo. Dviračių ženklai tikrai turėtų padėti jiems susivokti,
tuo pačiu sumažėtų beprasmių konfliktų su dviratininkais.

Paveikslėlis
ftp://katalogai.serveftp.com/Jokiu_zenklu_pestieji_nemato.jpg

Iš ko pėstieji turi atspėti, kad raudona juosta ir kitokios trinkelės
simbolizuoja dviračių taką? Dviračių ženklai tokiose vietose tikrai
nepamaišytų.

Taip pat reikėtų pripiešti ir 1.14 horizontaliojo ženklinimo kvadratų
vietose, kur dviračių takas kerta įvažiavimus į kiemus. Vairuotojai
dažnai ne iš piktos valios sustoja tokiuose įvažiavimuose ir taip
blokuoja taką. Dar didesnė bėda, kai vairuotojai nė nenumano, kad
šaligatviu gali atvažiuoti dviratininkas ir įvyksta avarija.
Jau turime tokio skaudaus įvykio pavyzdį, kai Klaipėdoje paauglys
dviratininkas, važiuodamas dviračių taku, atsitrenkė į Rimiškio draugės
vairuojamą automobilį. Žmogus susilaužė raktikaulį ir apgadino
automobilį. Dėl šio įvykio vis dar vyksta teismų maratonas, ir vis dar
neaiškus įvykio kaltininkas. Mano supratimu šioje byloje kaltininkas yra
savivaldybė, nes įrengė NESAUGIUS dviračių takus ir nepasirūpino, kad
automobilių vairuotojai apie jų egzistavimą būtų informuoti.
Nukentėjusieji šiuo atveju yra ir dviratininkas, ir vairuotojas.

Dažymui reikalingomis priemonėmis pasirūpinsiu aš (trafaretai ir
sodininko purkštuvas su dažais). Jei atsirastų daugiau akcijos dalyvių,
tai galėtume pagaminti ir daugiau trafaretų. Sodininko pompa senukuose
kainuoja tik 15Lt, tad irgi ne problema.

Savaime suprantama, kad pastarosiomis akcijomis nebus bandoma sutvarkyti
visos miesto infrastruktūros, o bus bandoma atkreipti valdžios dėmesį,
kad šios įsisenėjusios problemos gali būti išspręstos labai paprastomis
priemonėmis ir pigiai. Tereikia tik noro! O jo savivaldybėje kaip tik ir
trūksta, nes laiškai su įvardytomis problemomis jiems buvo siųsti jau
prieš metus, tačiau situacija nepagerėjo.

Jei atsirastų dar keli dalyviai – galėtume kviestis ir žiniasklaidą.
Manau, kad jie ateitų, nes per 2010-08-13 organizuotą „dviračių takų“
apžiūrą dėmesio sulaukėme nemažai. Tikėtina, kad ir šį kartą susidomės.

Savaime suprantama, kad tokia akcija gali vykti ne tik Vilniuje, bet ir
visoje Lietuvoje, problemos visur panašios.

Planuojama akcijos pradžia: 2010-09-18 11:00

Mano telefonas yra +370 687 30747. Jei kas norėsite prisijungti –
skambinkite, suderintume veiksmus.

Edas