Tema: Re: Q. Bauda su foto
Autorius: Laimis
Data: 2010-09-14 10:47:11
ig rašė:
> OK yra faktas - "zuva 14x maziau dviratininku nei automobilio
> vairuotoju/keleiviu".
> BET tai niekaip automatiniu budu nereiskia kad "dviratis yra 14
> saugesnis nei automobilis", suvoki tu ta ar ne ?

Žiūrėk. Tu metus arba sėdi namuose (kad nežūtum, kaip pėstysis), arba
važinėji automobiliu (tiek ir taip, kaip vidutiniškai važinėja
automobiliai), arba dviračiu (tiek ir taip, kaip vidutiniškai važinėja
dviratininkai).
Pirmu atveju dėl eismo (važiavimo dviračiu, automobiliu arba
nevažiavimo, nei tuo, nei tuo) šansai (nevertinant individualių sąlygų,
nes jos kinta įvairioms transporto grupės/dalyviams; priimant, kad
tikimybė žūti yra vienoda tarp visų automobilininkų ir tarp visų
dviratininkų -- pakankamai sąžininga) tau žūti yra lygūs 0/3 mln., antru
atveju: 159/3 mln., trečiu atveju 11/3 mln.
Aš žinau, kad rizika (išvertus į nuvažiuotą kilometrą) dviračiu yra bene
tiek pat kartų didesnė, nei automobiliu, tačiau dviračiai tiek
visumoje/vidutiniškai nenurieda, todėl ir rizika/statistika (realūs
skaičiai, kurie atspindi realybę) yra visiškai priešingi.

> Tarkim tu kasdien vazineji su dviraciu. Ir staiga nuo rytojaus atsiranda
> 14x dviratininku. Ta pati momenta tavo sansai zuti isauga 14KARTU! Nes

Nebūtinai 14x. Tau Olandijos pavyzdys (apie pusę gyventojų kasdien
važiuoja dviračiu, tačiau ant jų žūna 1,5 karto mažiau, nei automobiliuose)
Kam tu čia buri kraštutinius atvejus? Dviratininkų, labiausiai tikėtina,
neatsiras (nei staiga, nei apskritai) daugiau, nei pasaulinis vidurkis
ar juolab daugiau, nei Olandijoje ir, kad ir kiek jų  beatsirastų, tai
esmės (tikimybės žūti ar susižaloti automobilyje nepadarys mažesne).