Tema: Re: Bernankei biski pabande uzpakali patarkuot
Autorius: RaR
Data: 2009-08-01 10:01:54
>Ekonomikos užduotis nėra vertinti išsikeltus tikslus, jos užduotis yra
>išsiaiškinti, ar pasirinktos priemonės yra tinkamos norint tuos tikslus
>pasiekti, ar priešingai - nuo išsikeltų tikslų tik nutolins.

O aš manau, kad skirtingos ekonominės srovės siekia ir šiek tiek kitų
tikslų. Tikslai gali būti kuo spartesnis ekomominis vystymasis, kuo didesnis
šalies BVP, kuo didesnė vidutinė materialinė gerovė, kuo tolygesnis
ekonominis vystymasis, kuo mažesnė socialinė atskirtis, kuo geresnė žmonių
gyvenimo kokybė ir t.t. Kai tiri fizikinius, cheminius ar biologinius
reiškinius - tada sieki išsiaiškinti veikimą ir gali įrodyti savo tiesą.
Todėl negali ekonomikoje teisinga būti teorija, kuri praktiškai nenaudojama.
Jei naudoti gamtos mokslų priėjimą, galima tik bandyti išsiaiškinti, kodėl
pasaulis yra toks, o ne kitoks, kodėl veikia tokios sistemos, o ne kitokios.
Juk yra objektyvios priežastys kodėl sistema yra vienokia ar kitokia. Galima
pykti, kad ji yra dėl vienokių ar kitokių žmonių ydų, įsitikinimų, ar dar
dėl ko, bet tai yra objektyvi realybė. Ir negali praktiškai įgyvendinti
teorijos, kuri šiems veiksniams teikia nepakankamą reikšmę.

>visi sveiko proto žmonės teisingumą ir gėrį vertina šeidami iš mano
>aprašyto išeities taško, netgi tie, kurie to sąmoningai nesuvokia.

Savo atžvilgiu - gal kažkiek ir taip. Bet tai, kas teisinga ir gera
socialinėje - ekonominėje plotmėje skirtingi - žmonės supranta labai
skirtingai.