Tema: Re: Bernankei biski pabande uzpakali patarkuot
Autorius: Doc
Data: 2009-07-27 23:06:18
"RaR" <RaR@lt.lt> wrote in message news:h4ktlf$531$1@trimpas.omnitel.net...

> Nu niekaip negaliu dėl to sutikti. Man atrodo akivaizdu, kad krizių metu
> sumažėja ne prekių pasiūla, o jų paklausa, t.y. vartojimas, gamybos
> susitraukimas seka paskui sumažėjusį vartojimą. Tai tada gal konkrečiau
> apie tuos resursus? Jei produkcija nuperkama, tai piniginiai resursai yra
> ir didėja. Darbo jėga ir noras dirbti irgi nedingsta. Gamyba gali sumažėti
> nebent dėl žaliavų trūkumo, bet krizių atveju, pakartoju, pastebime ne
> pasiūlos, o būtent paklausos sumažėjimą.

Tai taip išeina, kad kiekvienas lietuvis neturi 7 automobilių, 3 lėktuvų ir
kiekvienas po namą su 50 kambarių tik todėl, kad per mažai jų nori, t.y. per
maža paklausa? :)

Nors ir blogai skaityti knygas, ypač tokias, nuo vidurio, bet apie kapitalą
geriau ir trumpiau nei čia neparašysiu:
http://mises.org/humanaction/chap15sec2.asp

> Normalioje ekonomikoje, kurios neremia kapitalas iš užsienio, tiesiog
> neįmanoma suvartoti daugiau negu pagaminama.

Be jokių problemų galima suvartoti daugiau nei pagamini. Užuot valgius
sūrius ir gėrus pieną, gali suvalgyti karves (kapitalą), o kitais metais bus
badas, t.y. krizė.

> [...]
> ekonomikos sulėtėjimą, dabartinis mainstrymas nori panaikinti arba bent
> sumažinti. Jie pradeda vartoti ekonominio skatinimo - tam tikro "dopingo"
> priemones. Tuo būdu jie nori ekonomikos sukimąsi pagreitinti. Normalioje
> ekonomikoje jų dopingas yra nedidelė infliacija, atejus natūraliai
> krizei - monetarinė ir fiskalinė ekspansija. Kaip jau rašiau, galima
> gynčytis kaip greitai ta ekonomika turėtų suktis ir kiek daug žmonės
> turėtų dirbti, bet dabartinis mainstrymas dėl politikų ir verslininkų
> troškimo turėti kuo daugiau galios, siekia ją sukti maksimaliu greičiu.

Mainstreemas nori suvalgyti paskutinę likusią karvę ir dar bent akimirką
bandyti nematyti realybės, kai prieš tai dėl jų finansų inžinerijos buvo
suvalgytos 99.

--
Doc