Tema: Re: Bernankei biski pabande uzpakali patarkuot
Autorius: Doc
Data: 2009-07-27 00:34:19
"RaR" <RaR@lt.lt> wrote in message news:h4igu8$k6o$1@trimpas.omnitel.net...

> Bet ar istorijoje iš viso kada nors buvo ekonomika su visiškai pastovių
> pinigų kiekiu? (Čia kalbu apie kapitalistinę rinkos ekonomiką, ne apie
> pirmykštę bendruomeninę, ir nekalbu apie auksu paremtą valiutą, kurios
> kiekis irgi nėra visiškai pastovus).

Nebuvo. So what? Aukso kiekis didėjo nykstamai mažai, kapitalizmo pradžioje
vyko nuolatinė defliacija, dėl ko paprastų žmonių pragyvenimo lygis augo
kartu su jų uždirbamų pinigų perkamąja galia labai greitai.

> Bet tai buvo labai seniai. O auksu paremta valiuta tai nėra tas pats, kas
> mainams vartojamas auksas. Jeigu aukso standartas ir bepalūkaninė
> bankininkystė išspręstų visas ekonomikas problemas (kaip kad tvirtinama
> viename iš mises.org pasikrautų filmukų) - kodėl nėra nė vienos šiais
> principais paremtos ekonomikos? Tokia ekonomika, mano nuomone, gyvavo tik
> feodalizmo laikais. Atsiradus dalinių rezervų bankininkystei ir
> palūkanoms, atsirado ir kapitalizmas, ir jis pasirodė daug efektyvesnis už
> feodalizmą. Visa mises.org filosofija man atrodo užstrigusi kažkur tarp
> [...]

Kapitalizmas atsirado gerokai anksčiau nei dalinių rezervų sistema, ir jei
dėl pinigų kiekio didinimo pradėjus naudoti dalinių rezervų sistemą
kapitalas nebūtų suvartojamas bei iššvaistomas neįgyvendinamiems projektams,
ekonomikos progresas vyktų nepalyginamai greičiau.

> Bet reikia būti šiek tiek fanatiku, kad vieną ekonomikos srovę, kuria šiuo
> metu nesivadovauja nė viena ekonomika (marksistinių ekonomikų ir tai iki
> šiol yra) laikyti tiesiog ekonomika, o visą "mainstream" ideologiją
> laikyti aplamai nežinia kuo.

Jau rašiau, kad tiesa nesikeičia priklausomai nuo (ne)tikiničių ja
skaičiaus. Religingų žmonių pasaulyje yra ~90%, religija šiandien pasaulyje
yra mainstreem'as, bet tai niekaip neįrodo, kad dievas yra, o pasaulis
atsirado prieš 5000 metų. Jei teorijoje yra klaidų, tai ji yra klaidinga
nepriklausomai nuo to, kiek yra šia teorija tikinčių. Jei teorija yra
visiškas marazmas (religijos, būrimas virgulėmis, Marksizmas, aš sakyčiau ir
Keynes'izmas, nes jame visiškų marazmų yra apsčiai), tai ji yra net ne
klaidinga mokslinė teorija, o bullshit'as, iš kurio pasišaipyti nėra nuodėmė
;)

--
Doc