Tema: Re: Bernankei biski pabande uzpakali patarkuot
Autorius: RaR
Data: 2009-07-28 11:59:09
>Tai taip išeina, kad kiekvienas lietuvis neturi 7 automobilių, 3 lėktuvų ir
>kiekvienas po namą su 50 kambarių tik todėl, kad per mažai jų nori, t.y.
>per maža paklausa? :)

Ne, ne todėl. Todėl, kad kiekvienas lietuvis negali tiek pagaminti. Jei
galėtų pagaminti, galėtų ir turėti. Kiek dar kartoti, kad vartojimo
skatinimas yra skirtas maksimaliai išnaudoti gamybos pajėgumus?

>Be jokių problemų galima suvartoti daugiau nei pagamini. Užuot valgius
>sūrius ir gėrus pieną, gali suvalgyti karves (kapitalą), o kitais metais
>bus badas, t.y. krizė.

Čia gerai pasakei. Bet nors trumpalaikiu požiūriu tavo teiginys ir
teisingas, žiūrint plačiau - ne. Juk tą karvę kažkada reikėjo "pagaminti",
tai yra užauginti ar nusipirkti už kita veikla uždirbtus pinigus, taigi,
kažkada ta karvė buvo "sutaupyta", t.y. nesuvartota.

Čia turėjau omeny tik vartojimui skirtą produkciją. Žiūrint ir šiuo
atžvilgiu plačiau, reikalai truputį sudėtingėja. Be abejo, ir toliau manau,
kad vartojimui skirtos produkcijos ar paslaugų negalima suvartoti daugiau
nei pagaminama. Bet gaminama ne tik vartojimui skirta produkcija ir
paslaugos, bet ir gamybos priemonės, infrastruktūra, vykdomi moksliniai
projektai ir t.t. Visi šitie dalykai paprastai nesuvartojami. Iš kitos pusės
yra žaliavos ir gamtiniai ištekliai, kurie tik vartojami ir negaminami.
Taigi, tas gamybos/vartojimo santykis iš esmės priklauso nuo sukurtų gamybos
priemonių, infrastruktūros, atliktų mokslinių tyrimų ir t.t. iš vienos pusės
ir suvartotų žaliavų ir gamtinių  išteklių iš kitos pusės santykio. Sekti ir
kontroliuoti tuos išteklius yra vyriausybės užduotis. Taigi, bendrąja prasme
pripažįstu, kad mano teiginys buvo klaidingas, bet ne dėl karvės, o žiūrint
plačiau į ekonomiką.

>Mainstreemas nori suvalgyti paskutinę likusią karvę ir dar bent akimirką
>bandyti nematyti realybės, kai prieš tai dėl jų finansų inžinerijos buvo
>suvalgytos 99.

Bet krizių metu pastebime, kad visiškai netrūksta nei pagamintos
produkcijos, nei pačių gamybos priemonių. Imant konkrečiai karves, irgi nėra
statistikos, kad jų krizių metu sumažėja, ar aplamai jų mažėja. Kas kita yra
gamtiniai ištekliai, bet tai yra bendresnė problema nei ekonominiai ciklai.

Jei tu ta karve laikai pinigus, tai apie tai, kas jie yra ir kad jų negalima
prilyginti karvei padiskutuosiu plačiau, kai rasiu laiko.