Tema: Re: Bernankei biski pabande uzpakali patarkuot
Autorius: RaR
Data: 2009-07-27 16:53:00
Dėl "free banking". Tai tas "free banking" jau buvo - nuo feodalizmo laikų
iki trumpesnių ar ilgesnių periodų daugelyje valstybių XIX-ame amžiuje. Kai
kur tie eksperimentai buvo daugiau ar mažiau sėkmingi, kai kur, pvz., JAV
laikomi visiškai nesėkmingais, bet galiausiai ji niekur neišliko. Laisvoji
bankininkystė pinigų patikimumo problemos mažų mažiausiai neišsprendžia, tik
padidina. Kiekvieno atskiro banko pinigai daug mažiau patikimi, nei
valstybės. Taip bent JAV ir buvo - atsirasdavo ir staiga netekdavo vertės
šimtai valiutų. O bankų patikimumas irgi labai sumažėja, nes nebelieka jų
gelbėtojo. Kiekvienas "run on bank" laisvoje bankininkystėje baigiasi
bankrotu. Dėl tų masinių bankų bankrotų problemos JAV ir buvo įkurtas FED.
O nepriklausomų internetinių valiutų (daugumoje paremtų auksu) ir
daugiau-mažiau nepriklausoma internetinė bankininkystė jau egzistuoja, ir,
manau, toliau plėsis. Aš irgi už tai, kad nebūtų įstatymais reguliuojama
kurios nors valiutos pirmenybė, būtų jų konkurencija. Tas pats ir su
bankais.
Bet viena frazė šiek tiek nustebino:  "No central bank enforced fractional
reserve ratio. Banks are free to vary their bank reserve ratio". Nieko sau,
o viename mises.org filmuke apie FED, pinigus ir bankus sakoma, kad jie
aplamai prieš dalinių rezervų bankininkystę, kas mano akyse sumenkino jų
rimtumą. Aplamai aš neturiu nieko prieš laisvąją bankininkystę. Ji galėtų
gyvuoti greta centrinio banko valdomos sistemos (kaip patys bankai, taip ir
pinigai). Aišku, žmonės turėtų žinoti kuris bankas prižiūrimas centrinio
banko, o kuris ne. Visai įdomi būtų konkurenciją ir pagyvintų verslą. Tik
tikrai nemanau, kad tai kokiu nors būdu sumažintų krizių ir burbulų
problema, greičiau  padidintų. Bet praktika viską parodytų.