Tema: Re: Bernankei biski pabande uzpakali patarkuot
Autorius: RaR
Data: 2009-07-27 00:13:44

> Tokiam manymui nėra jokio pagrindo, tą patvirtina tiek teoriniai
> samprotavimai, tiek empiriniai stebėjimai.

Bet ar istorijoje iš viso kada nors buvo ekonomika su visiškai pastovių
pinigų kiekiu? (Čia kalbu apie kapitalistinę rinkos ekonomiką, ne apie
pirmykštę bendruomeninę, ir nekalbu apie auksu paremtą valiutą, kurios
kiekis irgi nėra visiškai pastovus).

> Auksas kuo puikiausiai atliko pinigų, funkciją, t.y. tarpininko vykdyti
> mainus. Kas liečia aukso kiekio didėjimą, tai jis nykstamai mažas
> palyginus su bet kokia fiat valiuta.

Bet tai buvo labai seniai. O auksu paremta valiuta tai nėra tas pats, kas
mainams vartojamas auksas. Jeigu aukso standartas ir bepalūkaninė
bankininkystė išspręstų visas ekonomikas problemas (kaip kad tvirtinama
viename iš mises.org pasikrautų filmukų) - kodėl nėra nė vienos šiais
principais paremtos ekonomikos? Tokia ekonomika, mano nuomone, gyvavo tik
feodalizmo laikais. Atsiradus dalinių rezervų bankininkystei ir palūkanoms,
atsirado ir kapitalizmas, ir jis pasirodė daug efektyvesnis už feodalizmą.
Visa mises.org filosofija man atrodo užstrigusi kažkur tarp feodalizmo ir
kapitalizmo.

> nei Austrų ekonomika (arba tiesiog ekonomika) neprieštarauja nei logikai,
> nei sveikam protui, kaip kad ir turėtų būti bet kokiame moksle.

Bet reikia būti šiek tiek fanatiku, kad vieną ekonomikos srovę, kuria šiuo
metu nesivadovauja nė viena ekonomika (marksistinių ekonomikų ir tai iki
šiol yra) laikyti tiesiog ekonomika, o visą "mainstream" ideologiją laikyti
aplamai nežinia kuo.