Tema: Re: įsiteisėti
Autorius: Ruta
Data: 2009-03-19 09:05:31
GK schrieb:

> Mano supratimu, kardomasias priemones (///non-custodial supervision
> measures/, ar ne?)  naikintinos tik kai nuosprendis įvykdytas (/the
> sentence has been served/), o ne kai jis įsiteisina  (/becomes
> legal/valid; comes into force, takes effect/).

Neteisingai supranti.

Kardomosios priemonės yra skirtos tam, kad, liaudiškai šnekant, būtų
užšaldytas "status quo", kol vyks teisminis bylos nagrinėjimas (kas
kartais gali užtrukti ilgai) - t.y., per tą laiką jau sučiuptas veikėjas
nedings kur nors į Borneo džiungles ar nepadovanos savo susiglemžtų
milijonų badaujantiems Afrikos vaikams - ir, priėmus nuosprendį, būtų
įmanomas jo vykdymas.

Nuosprendžiui _įsiteisėjus_ (ne priėmus!), jis _tuojau pat_ imammas
vykdyti. Kardomąsias priemones tiesiog būtina nuo to momento panaikinti,
nes kitu atveju galėtų atsirasti teisinių kolizijų: pvz., kardomoji
priemonė - namų areštas, o teismas priėmė nuosprendį pusę metų įkalinti
kokioj kolonijoj