Tema: Re: Visuomene ir nauda
Autorius: Alvidon
Data: 2010-07-18 18:39:49
Eeee..., pasirodo viskas paprasta. Mes tiesiog nesusišnekėjom.
Imkim neutralų pvz.: kelių eismą. KET nėra eismas, bet vienintelis būdas
sutvarkyti eismą - pakankamai visuotinas KET laikymasis. KET neoperuoja
savokomis "geras/blogas/pažangus...", tai tiesiog taisyklių rinkimys. Jį sudaro
grupė specų, atsižvelgdami į esamą situaciją (tami tarpi į liaudies nuotaikas).
Tas (sudarymo) momentas yra vienintelis kai  KET bendrauja su morale
("geras/blogas/pažangus..."), toliau yra tiesiog laikomasi taisyklių (nu arba
vyksta visuotinis bardakas). Taip ir teise/teisingumas valstybėje/visuomenėje.
Bent jau turėtų būti (o ir yra bent jau "senosios demokratijos šalyse").
Jei šalyje/visuomenėje dominuoja "neatskyrimas", tai kiekvienas sustabdytas
KET pažeidėjas ima diskutuot apie "geras/blogas/pažangus...", o visuomenė
ima kurti tokių diskutuotojų palaikymo grupes (nu kad ir Kedžio atvejis).
Ko pasėkoj visiška žopa ir visuomenė neišvengiamai juda link blogiausių
Lotynų Amerikos pavyzdžių, su narkobaronų neribota valdžia ir maoistų
banditų siautėjimu.
Na o moraliniai kriterijai - tai labai subjektyvu ir nepastovu. Juos bent kiek
giliau suvokia tik labai maža visuomenės dalis. Kita (nesuvokianti) dalis
teturi du pasirinkimus: paklūsti valdžiai  (šimtmečiais tai vyko per religijos
dominavimą) arba sukelti visuotinį bardaką, kuriame nugalės grupuotė su
ilgiausiais šautuvais ir mažiausiai žmoniškumo (nu o tadu jau visi paklus
tai grupuotei (pvz.: bilekuris komunistinis režimas, dalis fašistinių režimų)).