Tema: Re: Lianzbergu klano zhudymasaip butina ir pakankamama salygatolimesniamlietuviutautosvystumuisi
Autorius: Klumpius
Data: 2019-07-29 17:51:58
sovietų nuopelnai, 2012 04 23 11:37
Trėmimo operacijos prasidėdavo, dar saulei nepatekėjus. Operatyvinės
grupės apsupdavo ištrėmimui skirtos šeimos namus, į juos įsiverždavo,
perskaitydavo trumpą raštą, kad šeimininkas dešimčiai metų ištremiamas,
nors niekada nebuvo nurodoma, už ką. Ištremiamiems turėjo būti leidžiama
pasiimti maisto ir drabužių ne daugiau 100 kg, bet grupių viršininkai
kartais juos išvarydavo beveik be nieko. Kariai ir stribai šaudydavo j
visus bėgančius, net moteris ir vaikus. Dzūkijoje Medinų kaimo 15 metų
jaunuolis Petraška, kuriam bėgančiam rusai peršovė abi kojas, atsakė į
kareivio klausimą, kodėl bėgo, šiais žodžiais: "Bėgau, kad jūs mane
nušautumėte ir likčiau čia, Lietuvoje".
Tremtiniai buvo įsodinami į vežimus ir savo ar kitų arkliais nuvežami į
miestelius, kur jie buvo suvaromi j iš anksto parengtas, spygliuotomis
vielomis aptvertas gardas. Po dienos ar kelių jie buvo įsodinami į čia
laukiančius ešalonus ir nusiunčiami į didesnį miestą, kur buvo
geležinkelio stotis.

Kartu su tremtiniais į miestus buvo varomi jų gyvuliai, nes vienas
pagrindinių trėmimų tikslų buvo pagrobti gyvo ir negyvo inventoriaus ir
jį perduoti kolūkiams ar valdžios šalininkams. Vietos aktyvistai buvo
siunčiami į ištremtųjų sodybas surinkti ir į miestą suvežti grūdus ir
kitą turtą. Išvežtųjų namai būdavo nuodugniai apiplėšiami, o į miestą
suvaryti gyvuliai, nors ir labai reikalingi kolūkiams, dažnai išstipdavo
dėl priežiūros stokos.

Plėšimai lydėjo kiekvieną trėmimą. Partizanų pranešime pažymėta, kad
stribai itin laukdavo trėmimų, nes tai buvo proga praturtėti. Komunistų
istorikė irgi pamini apiplėšimus. Ji rašo, kad gyventojų tarpe augo
nepasitenkinimas, kadangi išbuožinimai dažnai vyko, grubiai pažeidžiant
revoliucinį teisėtumą. Pasitaikė faktų, kad, išbuožinant ūkius, buvo
konfiskuojamas visas turtas, kartais net namų apyvokos daiktai.
Konfiskuotas turtas buvo blogai apskaičiuojamas bei saugomas, ir tai
sudarė galimybes jį grobstyti, kas atskirais atvejais privesdavo net iki
savavaliavimo.

nelabajam, 2012 04 22 20:16
" Tai štai, matote, yra dar atsiminimų"
1944m. vėlyvą rudenį (žemė jau buvo įšalusi) ankstyvą rytą stribai
atvažiavo į Vyželių kaimą ieškoti besislapstančio Česlovo Dieninio.
Suradę išsivedė į kiemą jo seserį Zosę Dieninytę, užrišę per juosmenį
virvę, varinėjo bėgte aplink ratu, ji buvo basa, o žemė sušalusi. Mušė ir
vis keikdamiesi ragino "greičiau !" Kai ji neteko jėgų, tada nušovė.
Taip darbavosi girti Salako stribai. Važiuodami šaudė į pakelės kryžius
sušaudė Dievo Motinos statulą, stovėjusią prie tilto, jungiančio du
ežerus Ažvintį ir Ažvintaitį, netoli Švedriškės. Ten pat stovėjo ir
Šv.Jono Krikštytojo koplytstulpis - ir jį sušaudė, sutrupino (dabar a.a.
kunigo Alfredo Kanišausko dėka atstatyti).