Tema: Re: Apie medicinines komplikacijas ir draudima nuo ju
Autorius: Fred
Data: 2009-02-16 21:11:46
    Kaip ir minejau, apsiribosiu tik endodontologinem komplikacijom arba
tomis manipuliacijomis, kuriu pasekoje galimos endodontologines
komplikacijos.
    Paprastos ir elementarios manipuliacijos:
    - pulpito issivystymas po gyvybingo danties plombavimo/protezavimo;
    - periodontito issivystymas po pulpito gydymo;
    - periodontito komplikaciju issivystymas po periodontito gydymo.
    Labiau konkretizuotos technines komplikacijos (jatrogenines). Jos
galioja tik tuomet, jei komplikacijos pasekmeje atsirado kliniskai isreiksti
simptomai arba diagnostinemis priemonemis aptinkami patologiniai pokyciai.
Jei ilgalaikio stebejimo pasekoje nera jokiu patologiniu pokyciu, tai nera
laikoma komplikacija, itakojusia gydymo sekme:
    - danties perforacija bet kurioje vietoje;
    - endodontinio instrumento nuluzimas;
    - apekso transportacija;
    - bet kokios medziagos prastumimas uz danties saknies apekso ribu;
    - danties skilimas/suskaldymas salinant bet koki masyvu intrakanalini
sraigta/iklota/kaisti ir pan;
     - biologiskai agresyvaus agento patekimas i burnos ertme ar ant bet
kokiu audiniu, sukeles pakankamai ilga diskomforta, skauma ar kitas
neigiamas pasekmes;
    - radiologinio tyrimo metu matomo kanalo nepilnas praejimas, neaptikimas

    Ir, galiausiai, pacios bjauriausios ir nenuspejamiausios komplikacijos,
del savitos organizmo reakcijos ar kitu sunkiai nuspejamu momentu:
    - bet kokio pobudzio skausmai ar diskomfortas dantyje po jo kanalu
gydymo, kuris techniskai yra atliktas puikiai ir nera jokiu diagnostiniu
pozymiu, galinciu nurodyti i patologija;
    - kaulo destrukcijos zidinio mazejimo nebuvimas praejus 0,5-1 metams
laiko nuo pirmosios invazijos i danti, neziurint i nusiskundimu nebuvima;
    - fistules atsiverimas po danties kanalu gydymo praejus daugiau nei
keliems menesiams;
    - danties saknies ar pacio danties skilimas tarp endodontologinio gydymo
vizitu ar netrukus po paskutinio vizito;
    - neteisingai nustatyta diagnoze, kurios pasekoje buvo atlikta
radikalesne intervencija, negu butu pakake, nors ir tai salygojo visiska
paciento pasveikima;
     - alergologo patvirtinta bet kokia alergine reakcija, sukelta
stomatologinio gydymo metu naudotos medziagos pasekoje;
    - umiai atsirades danties skausmas, veido minkstuju audiniu patinimas,
subfebrilitetas po bet kokio danties kanalu gydymo, del ko pacientas,
negaledamas/nenoredamas kesti skausmo, nusprende salinti problemini danti;
    - saknies virsunes rezorbcija po endodontologinio gydymo arba sutapusi
su juo.

    Na ir dar:
    - pilnavertis ilgalaikis beprobleminis jusu gydytojo "nurasyto rovimui"
danties gyvavimas neatlikus jokios intervencijos i ji, arba intervencija
atlikus kitam gydytojui.

    Pagal logika, prie visu situ punktu turetu eiti minusai, nes tai mano
isvardintos endodontologines komplikacijos. Be abejo, ju yra daugiau, bet
pradziai uzteks.