Tema: Re: Lieptas ezere (ir šunys pliaže)
Autorius: Jonas Sergejenka
Data: 2009-08-05 12:03:15
Lendam į etiką/moralę?

Kai manai, kad į tavo sveikatą/gyvybę kėsinamasi, turi 2 galimybes: A) pabėgti; B) gintis.
Taigi, turint 2 pasirinkimo variantus, panagrinėjam:

A) Bėgti
Žmogaus bėgimo greitis. Su retom išimtim, vidutinio nesportuojančio individo bėgimo greitis daugmaž vienodas. Na, tarkim bėgant nuo tokio šmikio galima pamatyti, ar jis vis dar neatsisako savo ketinimų, ar vejasi tikrai tave. Bėgant taip pat galima bandyti pasikalbėti, parėkauti stiliuje "ko nori?". Atsakymas "pripjausiu!" yra tolygus šuns "rrrrhrhrrr", nors šiaip šuo "rhrhr" vydamasis nesako, jis totaliai tyli iki paskutinio momento, ir tik paskutinę akimirką suurzgia.
Bėgant nuo šuns nei tu pasikalbėsi, nei paplanuosi, ką daryti toliau. Nes jo greitis 2-5 kartus didesnis (spėju), taigi faktiškai nusisukęs bėgti jau pasmerki save, kad į ranką ar koją gausi gerų dantukų rinkinį.

B) Gintis
Pagal BK, būtinosios ginties sąlygos: pavojingas realus kėsinimasis į gyvybę ar turtą. Realumą ir pavojingumą nustatau pagal savo vidinį įsitikinimą, o jei aš neteisingai jį nustatau - teismas viską išsiaiškins ir papasakos.
Bėga link manęs žaliūkas su peiliu rankose ir urzgimu "papjausiu!" - aš šausiu į jį. Bėga žaliūkas plikomis rankomis bet su peiliu kišenėje - negalima nušauti!
Laksto stambus [iš pažiūros] agresyvus šunėkas su antsnukiu - kol nepartrenks ko nors ir nepradės draskyti - negalima šauti.
Laksto be antsnukio - tas pats kas peilis rankose. Jei šeimininkas po to jaučiasi nuskriaustas - teismas jam padės.

Kadangi ir taip daug su tavim diskutavom šunų klausimais, nenoriu aitrinti ir iš naujo tą patį kartotis. Tiesiog bandydamas suprasti tave, priėjau išvados, jog tu LABAI myli šunis ir juos laikai lygiaverčiais žmogui padarais. Mano (o ir kitų) nuomonė šiuo klausimu kardinaliai skiriasi, ir teisybės dėlei MANAU, jog tu turėtum kitų diskusijų metu iškart parodyti savo poziciją, ir ginti JĄ, o ne kažkokias aplinkybes.

Kai tik nušaunamas šuo - iškart ir sakyk: "Aš įsitikinęs, jog šuo - turi tiek pat teisių, kiek ir žmogus!" Ir tada jau diskutuojam apie tai, o ne "ar su antsnukiu, ar neprišiko, o gal kas butelių pakrūmėse pridaužė, ir pan", ok? :)

Johnas