Tema: Re: dokumentiniu filmu ekonomikos tematika
Autorius: RaR
Data: 2009-11-30 12:05:39
1. FRS komerciniams bankams nepiešia pinigų iš oro. Jie juos jiems arba paskolina, arba perka iš jų valstybės obligacijas. FRS gali daryti ir swap'us - įsirašo, pas save "Bank of England" sąskaitą šimtui mln dolerių, tas atidaro pas save FRS sąskaitą už adekvačią sumą. Žodžiu, centrinis bankas (šiuo atveju FRS) pinigus visada daro "iš oro", bet visada kažką gauna už išleistus dolerius - valstybės obligacijas, užsienio valiutą, auksą, bankų "skolos lapelius". Parduodami tą "kažką" už dolerius, jie gali išimti savo padarytus pinigus iš apyvartos.
2. Komerciniai bankai pinigų nepiešia, nes jiems tokia teisė neduota. Komercinių bankų pinigais galima laikyti nebent sąskaitas juose (pvz. JAV biržose prekiaujama "certificates on deposits", indėlių sąskaitomis), taip pat kaip ir firmų akcijas ar obligacijas, "maximos" pinigus, Jono skolos raštelius. Bet tai nėra tai, ką mes laikome tikrais pinigais - doleriai, eurai, litai, kuriuos leidžia atitinkamai FRS, ECB ir LB.

Ir Zeitgeist, ir "Money as a debt" autoriai, yra mėgėjai ir, man atrodo, nepilnai supranta bankininkystę, kaip ir ekonomiką aplamai. Tai rodo ir tolesni jų išvedžiojimai. Nebeatsimenu, kaip ten su pirmu, bet zeitgeist kaip išeitį siūlo komunistinę visuomenę, tiesa, vadindami ją "Venus project". Kiek mačiau įvairių sąmokslo teorijų filmukų, daugelis jų, atrodo, nuoširdžiai tiki tuo ką sako, tik dažnai jiems labai trūksta kvalifikacijos.

O šiaip siūlyčiau nebijoti ir užeiti į kurį nors FRS tinklalapį. Jie turi pakankamai populiarios medžiagos apie savo struktūrą, tikslus ir jų įgyvendinimo priemones.