Tema: Re: verslo pradzia atidedama
Autorius: Eimis
Data: 2009-10-26 23:47:38
"RaR" <RaR@lt.lt> wrote in message news:hc48lm$ue5$1@trimpas.omnitel.net...
> Del valstybes, tai pasitaisiau, istoriskai ji buvo kuriama taip - kazkokia
> gauja, valdoma kazkokio lyderio, pajunge kitus savo valdziai ir
> palaipsniui plete ta teritorija ir pavaldiniu skaiciu. Visokios
> demokratijos ir svarstymai kokia ji turetu buti atsirado jau veliau.

Na ne visai taip 1:1, bet esmės nekeičia.

> Del dekapacitacijos paslaugos, tai ji turetu buti teikiama ir
> nesusimokejusiam.

:-)

> Teisetvarkos savanoriskus mokescius galima isivaizduoti taip - policija ir
> teismai bet kuriuo atveju gaudo ir baudzia piktadari, tik nesusimokejusiam
> (neapsidraudusiam) nukentejusiam padaryta zala neisieskoma, pavogti
> daiktai negrazinami, o pereina ta teisetvarka vykdanciai institucijai.

Tagi dabar taip ir yra. Atlikus baudžiamą veiką, automatiškai civilinis
ieškinys nėra sukuriamas ir tuo labiau tenkinamas. Prievartinis darbas -
beprasmiškas, nes nemotyvuotas - nekokybiškas ir neproduktyvus. Tik trys
variantai - užmigdymas, gydymas, arba prevencija. Pirmo atsisakoma,
antrasis - kaip ir defacto arba praleistas žingsnis, populiaru tik trečias.
Čia jau geriau, nes tai ekonominė priemonė.

> O tu, kurie nori apsisaugoti nuo vagiu ar banditu visada yra daugiau nei
> tu, kurie nori nevarzomai vogti ir plesti, todel mokama uz pirmaja
> paslauga, o bausmes yra tos paslaugos dalis.

Ne visai taip. Žmogus, kaip padaras, turi įdomią ydą, kad nemano, kad jam
nutiks blogiausia. Todėl ir tikimybes sveria netinkamai, nesidraudžia ir
pan. Ir ypač tai akivaizdu, kai žemesnis ekonominis išsivystymas. Kasnis
burnoj svarbiau, nei saugumo jausmas, pasak dėdulės Maslow.

>Sunku isivaizduoti visuomene, kurioje dauguma noretu vogti ir plesti, bet
>jei tokia egzistuotu, tai gyventojai galetu moketi mokescius, kad niekas
>jiems netrukdytu to daryti. Bet tai imanoma, turbut, tik visuomenese,
>kurriose be to sprendzianciojo sluoksnio yra is kazkoks beteisis zmoniu
>sluoksnis.

Man tai visai nesunku tą įsivaizduoti. Ypač  dėl aukščiau paminėtos
pastraipos, nes mokiausi apie tas motyvacijas ir jų įtaką sprendimų priėmimo
procesui vadyboje, susijusioje su rizika. O skirtumas pas mus labai plonas -
90 d. nacionaliniai kuro rezervai, 1 metų derlius. Ir plėšiantys būtų
miestiečiai. Ir plėštų kaimą.

Beje, įdomumui: http://en.wikipedia.org/wiki/Failed_state