Tema: Re: verslo pradzia atidedama
Autorius: Eimis
Data: 2009-10-24 11:04:49
"monaxas" <ish_kur_mergaitei_tiek_drasos@tiek.valios.gelezhines> wrote in
message news:hbsuba$nbf$1@trimpas.omnitel.net...
> Nu tep,
> visada buvo teigiama, kad tvarkingose politine ir ekonomine prasme šalyse
> paggrindinės pajamos sudaro tiesioginių mokesčių (NT, automobilių, pajamų
> ir turto) pavidalu, o netiesioginius (PVM, akcizai) mokesčius renka iš
> esmės mažiau išvystytos ekonomikos.

    Tai paprasta - nes tai susiję su administravimo našta. Tiesioginį
mokestį gerokai sudėtingiau administruoti, taigi ir brangiau. Priedo,
tiesioginiam mokesčiui surinkti dargi būtina ir bazė, nuo ko rinkti. Nuo ko
tu rinksi mokestį, tūlo lietuvio, kuris turi vieną bakužę neaišku kokio
senumo, kledarą autosą, gyvenimą nuo algos iki algos. Be abejo, kad nuo jo
maisto, cigarečių, alkoholizmo, kuro (bet kurio, bet kuria forma).

    Mokesčiai renkami nuo to, kas yra paklausu. Todėl, jei pas mus visi
masiškai pradėtų, pvz.: naudotis šilumos siurbliais po savo namu, neabejoju,
kad labai greitai atsirastų ir atitinkamas mokestis. Buvo istorijoje ir
gerokai juokingesnių mokesčių, bet esmė ta pati.

> Nors aš, net ir nebūdamas turtuoliu labiau linkstu link netiesioginių
> mokesčių, nes tiesioginiuose daromos išimtys tik iškreipia mokestinę bazę
> ir požiūrį į ją.

    Tiesioginis mokestis reikalauja susitarimo, nes yra sudėtingas.
Nesusitarus tarp mokesčių mokėtojų, rinkėjų, išlaidautojų, to pasiekti yra
neįmanoma. Be abejo todėl pas mus tai ir nedaroma, nes nepavyktų prie
dabartinio smegenų ir bendro išsivystymo lygio įdiegti, o kainuotų brangiai
pats bandymas.